شناسهٔ خبر: 56517123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل راه شهرسازی گلستان خبرداد؛

صدور سند 53 هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در گنبد کاووس

مدیرکل راه شهرسازی استان گلستان گفت: سند مالکیت ۵۳ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی مشمول قانون جهش تولید در شهرستان گنبد کاووس به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنای گلستان، مهدی ملک اظهار کرد: بر اساس انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مقرر شد، اسناد مالکیت اراضی مازاد دستگاه های اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شود.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این تفاهمنامه کاهش تعداد پرونده‌های حقوقی مربوط به تامین زمین برای ساخت مسکن در سطح کشور است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت است، گفت: عمده زمین‌های کشور برای ساخت و ساز در حوزه شهری در اختیار دستگاههای اجرایی بوده که طبق قانون جهش تولید مسکن ، دستگاه های اجرایی مکلفند آن را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کنند و با توجه به الحاق زمین‌های جدید به شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، نیاز است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زمین‌های شناسایی شده سایر دستگاههای اجرایی که مورد نیاز طرح است را تعیین تکلیف و به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر کند.

 وی افزود: خوشبختانه در گلستان همکاری بسیار خوبی از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و واحدهای ثبتی تابعه با اداره کل راه و شهرسازی استان و واحدهای شهرستانی وجود دارد.

ملک با بیان اینکه پس از انعقاد تفاهم نامه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  ۲۵۴ هکتار  از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی استان شناسایی شده، گفت: تاکنون برای ۶۰ هکتار از اراضی شناسایی شده از سوی واحدهای ثبتی استان سند مالکیت صادر شد.

وی یادآور شد: پیگیری و انتقال سند مالکیت اراضی باقیمانده در دستور کار این اداره کل و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دارد و این رویه تا تامین کل اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان ادامه خواهد داشت.

نظر شما