شناسهٔ خبر: 56516687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مجلس:

درآمد مردم چهارمحال وبختیاری ۲۰درصد از میانگین کشوری پائین‌تر است

شهرکرد - نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه درآمد مردم چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۲۰ درصد از میانگین کشوری پائین‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری شامگاه پنجشنبه در نشست مسئولان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن با نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ۱۵ سال گذشته با وجود نرخ زاد و ولد بالا در چهارمحال و بختیاری اما جمعیت به‌علت مهاجرت بالا و نبود اشتغال پایدار تغییر زیادی نکرده است.

وی تقویت زیرساخت‌های توسعه‌ای در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در این صورت می‌توان علاوه بر اشتغال‌زایی نسبت به جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه اقدام کرد.

جعفری تکمیل نبودن زیرگذرهای اصلی جاده اصفهان به خوزستان در محدوده شهرستان بروجن را بسیار خطرآفرین اعلام و تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از این زیرگذرها و کمربند شمالی بروجن تا پایان امسال نقش مهمی در کاهش خطرهای این جاده دارد.

وی در خصوص ورزشگاه کارگران شهر بروجن یادآور شد: هزینه بالایی برای این ورزشگاه شده اما اکنون با خطر تخریب مواجه است و ۸ هزار شهروند ساکن در محله الهیه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه چمن و سالن‌های این ورزشگاه از بین رفته و نیازمند توجه جدی است.

وی با اشاره به مشکلات محله الهیه اظهار داشت: متأسفانه در دولت قبل ۸ سال توقف در خصوص زیرساخت‌های اصلی این محله رخ داد اما امید است امسال با تصمیمات انجام شده فاز نخست و دوم این محله به پایان برسد و برای فاز سوم اقدام لازم انجام شود.

جعفری به مشکلات کوی طلاب و سلیم در بروجن اشاره و بیان کرد: مردم در این محله ساکن شدند اما هنوز کوچه و خیابان‌های آن خاکی است که باید سریع‌تر سامان‌دهی شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خیری شهرستان بروجن گفت: امروز بیشتر درمانگاه‌ها و مسکن‌های حمایتی در این شهرستان از سوی خیران نیک‌اندیش ساخته شده است.

جعفری به لزوم بازسازی گلزار شهدای ۵ شهر در شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: برای تسریع در روند بازسازی این گلزارها باید شهرداری‌ها تقویت شوند.

نظر شما