شناسهٔ خبر: 56516062 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمربی تیم ملی بسکتبال:

بازی سختی با چین و استرالیا داریم/ ترکیه بهترین حریف تدارکاتی است

سعید ارمغانی گفت: قصد داریم با آمادگی کامل به مصاف تیم‌های بسکتبال چین و استرالیا برویم و بازی سختی در پیش خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان شروع اردو‌های تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: ما طبق برنامه سازمان لیگ ۱۷ اکتبر آخرین بازی از هفته ششم لیگ را در پیش داریم و پس از دادن استراحتی یک روزه به بازیکنان تصمیم داریم از روز ۱۹ اکتبر استارت اردو‌ها را بزنیم. به هر حال پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی برای ما فوق‌العاده مهم است و  ۲ بازی مهم در پیش داریم. باید در آن‌ها بهترین نتایج را بگیریم.

برای دیدارهای دوستانه با نیوزیلند و فیلیپین نامه زدیم 

او درباره اینکه آیا پیش از شروع پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی بازی تدارکاتی خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: در فکر این هستیم و با چند کشور مذاکراتی داشته‌ایم تا برای برگزاری دیدار با ما به ایران بیایند. نیوزیلند و فیلیپین باید برای دیدار‌های این پنجره به کشور‌های همسایه ما سفر کنند, به آن‌ها نامه زدیم تا با ما دیدار کنند که امیدوارم درخواست ما را بپذیرند. اگر با پاسخ منفی این کشور‌ها مواجه شویم در آن صورت راهکاری دیگری در نظر خواهیم گرفت مانند اینکه بخواهیم با تیم‌های باشگاهی یا حتی تیم «ب» بازی دوستانه داشته باشیم.

تشکیل تیم ملی "ب" بسکتبال سخت است 

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: البته باید این را هم بپذیریم تشکیل تیم «ب» در این شرایط که تمرینات و مسابقات در جریان است اتفاق خیلی سختی است. باید برای حل این مشکل همفکری خوبی با سازمان لیگ و همچنین باشگاه‌ها داشته باشیم تا بهترین تصمیم ممکن را برای تیم ملی اتخاذ کنیم.  

بعید است تیم بسکتبال مجارستان درخواست بازی دوستانه را بپذیرد 

ارمغانی اظهار کرد: خیلی خوب می‌شد تیم بسکتبال مجارستان به ایران بیاید، اما لیگ تیم‌های اروپایی  شروع شده و به همین دلیل زمان کمی برای مسابقات خود در پیش دارند تا به ایران بیایند و با ما بازی کنند. البته یکی از معایب هم نداشتن پرواز مستقیم به ایران است و باید حدود ۲ یا ۳ روز در اینجا بمانند که بعید است این اتفاق صورت بپذیرد، زیرا لیگ آن‌ها در حال پیگیری است.

با  تمام قوا به مصاف تیم چین و استرالیا می رویم 

او درباره ارزیابی اش از بازی با چین و استرالیا در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی گفت: فکر می‌کنم هر ۲ بازی سخت باشد. البته  امیدوارم آمادگی خوبی تا پیش از شروع به دست آوریم و این دیدار‌ها را به نفع خودمان تمام کنیم، زیرا کسب امتیازات برای ما بسیار مهم است. تا جایی که می‌دانم چین زودتر از ما لیگ خودش را تمام می‌کند، زیرا برای چین هم کسب کامل امتیازات در آن بسیار مهم است به همین دلیل به نظرم با قوی‌ترین و با قدرت کامل به ایران می‌آید. ما باید تلاش کنیم تا با قدرت برویم و این بازی را به سود خودمان به پایان  برسانیم. پس از آن بهترین راهکار را برای دیدار با استرالیا اتخاذ می‌کنیم تا در خانه و مقابل آن‌ها یک عملکرد خوب ارائه دهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: به نظرم  با شرایط موجود بهترین بازی دوستانه با تیم ملی  ترکیه است، زیرا هم هزینه کمتری برای فدراسیون دارد و هم اینکه روابط خوبی بین ۲ کشور ایران و ترکیه از لحاظ ورزشی حکفرما است و می‌تواند یک دیدار خوب برای ما قلمداد شود. هزینه بازی با  سایر کشور‌های اروپایی  زیاد و ممکن است غیر قابل اجرا باشد. اما بهتر است بازی تدارکاتی در سالنی انجام دهیم که در آنجا باید از چین و استرالیا میزبانی کنیم تا  بازیکنان به شکل بهتری خودشان را با جو سالن تطبیق دهند.

نظر شما