شناسهٔ خبر: 56516043 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عادل و محمد از روزهایی تلخ و شیرین‌شان با نساجی می‌گویند

پای درد دل دو هوادار محبوب فوتبال ایران

محمد و عادل دو هوادار محبوب قائمشهری که همیشه پای ثابت بازی های نساجی هستند مصاحبه خواندنی با خبرآنلاین داشتند که در ادامه می خوانید.

صاحب‌خبر -

زاوش محمدی: بازی نساجی و ذوب آهن فرصتی شد تا برای تماشای این بازی به قائمشهر بروم و بازی این دو تیم را تماشا کنم. اما در حاشیه این دیدار که با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید با محمد و عادل، دو هوادار متعصب و محبوب نساجی همکلام شدم. هر زمان وارد استادیوم وطنی بشید محمد و عادل را همیشه در کنار هم می بینید. محمد روشندل است و رفیقش عادل همیشه بازی ها را برای او گزارش می کند. برای محمد گزارش عادل دنیای دیگر دارد و رفیق شفیقش با حرارت خاصی لحظات بازی را برای محمد تعریف می کند. به سراع عادل و محمد رفتیم و برای دقایقی با آنها همکلام شدیم:

اولین بار ۴ سال پیش و برنامه ۹۰ آیتمی از شما دو رفیق صمیمی ساخت و منتشر کرد و حسابی محبوب شدید. اصلا ماجرای رفاقت محمد و عادل از کجا شکل گرفت؟

عادل: ما برای اولین در مدرسه باهم آشنا شدیم. در حیاط مدرسه بودیم، دیدم محمد اطلاعات زیادی از نساجی دارد و همیشه از علاقه اش به نساجی می گفت. من هم کم کم با محمد دوست شدم، پیشنهاد دادم گفتم با هم به ورزشگاه برویم. اوایل مادرش مخالف بود اما کم کم متقاعدش کردم و محمد با من به ورزشگاه آمد. چون سن‌مان کم بود مادرش نگران بود. ما اول بین هوادار ها می نشستیم که برای محمد خیلی سخت بود اما خدا را شکر شرایط مهیا شد و جایگاهی برای من و محمد فراهم کردند.

اولین بار چه زمانی به استادیوم آمدید؟

محمد: سال ۹۳ بود که ما باهم به استادیوم آمدیم. دقیق یادم است بازی نساجی و فجرسپاسی بود. نساجی موفق شد با نتیجه ۱-۰ پیروز شود.

پس با حضورت در استادیوم نساجی پیروز شد. چه احساسی داشتی؟

محمد: احساس خیلی خوبی داشتم. برای اولین بار به استادیوم رفته بودم و همان روز هم نساجی بازی را برده بود و خیلی خوشحال بودم.

رابطه شما فراتر از رابطه یک دوست است

عادل: بله من و محمد باهم مثل برادر هستیم و همیشه سعی کردیم در کنار هم باشیم.

روزهایی که در جایگاه هواداران می نشستید و بازی را گزارش می کردید، چه احساسی داشت؟ چون خیلی وقت ها به استادیوم می آمدید و تیم می باخت، چه طور بوده که این همه سال استمرار وجود داشته و در نتیجه این تیم به این جا رسیده و تبدیل به یک تیم لیگ برتری شد؟

عادل: ما همیشه در برد ها و باخت ها کنار تیم بودیم حتی در لیگ یک. وقتی در سال صعود به لیگ برتر ما به مصاف ملوان رفتیم و بازی را واگذار کردیم، من ناامید شده بودم، آن زمان آقای مهابادی هدایت تیم را برعهده داشت اما نتایج به گونه ای رقم خورد که ایشان از تیم کنار رفتند و آقای نکونام آمدند. خدا را شکر با تغیراتی که رخ داد آقای نکونام آمدند و با اتفاقات خوبی که افتاد خستگی از تنمان در رفت.

فصل پیش نساجی یک فصل رویایی داشت و قهرمان شد، بازی فینال چه طور بود؟

محمد: خیلی خوشحال شدم، اوایل استرس این را داشتم که نساجی خدای نکرده قهرمان نشود، اوایل بازی تیم حریف خیلی حمله می کرد ولی نیمه دوم شرایط تغییر کرد و نساجی بازی را در دست گرفت و قهرمان شدیم.

پای درد دل دو هوادار محبوب فوتبال ایران

روز تاریخی برای نساجی و هوادارانش بود، شما چه قدر امید داشتید که تیم قهرمان شود؟

محمد: من قبل از شروع بازی ۶۰ یا ۷۰ درصد امید داشتم و دوست داشتم نساجی قهرمان بشود چون حقش بود. دلم می خواست نساجی حق خود را یک بار هم که شده از جام حذفی بگیرد.

عادل: بازی فینال خیلی سخت بود. تیم آلومینیوم اراک تیم خوبی بود و حملات زیادی در نیمه اول کرده بود و حتی یک ضربه آنها به تیر دروازه نساجی خورد. خیلی استرس داشتیم اما خدا را شکر با همت بازیکنان توانستیم قهرمان جام حذفی شویم.

بین قهرمانی در جام حذفی و صعود به لیگ برتر کدام بیشتر برای شما لذت بخش تر بود؟

محمد: به نظر خودم صعود به لیگ برتر لذت بخش تر بود. حسرتی بود که بعد از ۲۴ سال به پایان رسید و روز قشنگی بود.

عادل: برای من صعود قشنگ تر بود، چون در ۹ بازی آخر لیگ یکی خیلی نا امید بودیم برای همین بازی صعود به ایگ برتر بهتر بود. البته اولویت جام حذفی به همبستگی مازندرانی ها بود، در بازی های جام حذفی شهر های مازندران واقعا متحد شدند. ولی در مورد صعود به لیگ برتر چون خیلی نا امید بودیم قشنگ تر بود.

محمد از بازی با راه آهن بگویید، تیم نیاز به ۶ گل داشت و ۶ گل هم زد و راهی لیگ برتر شد.

روز تاریخی بود، شاید شبیه آن روز دیگر در تاریخ نساجی تکرار نشود. آن فصل همه ناامید شده بودیم اما به یکباره با حضور آقای نکونام ورق به سود ما برگشت و در ۹ بازی آخر نتایج خوبی گرفتیم. با صعود به لیگ برتر خستگی از تن ما در آمد. این همه راه رفتیم و دوندگی، ولی خستگی در تنمان نماند.

وضعیت نساجی رو چه طور می بینید؟

محمد: امسال تیم نساجی خوب است، به نظرم هافبک طراح ندارند. در دفاع میانی مشکل دارند و فاصله بین خط میانی و مهاجم ها زیاد است. اما به نظرم رفته رفته تیم بهتر می شود.

عادل: خدا را شکر با حضور آقای حدادیان و حمایت مسئولان و این که دل سرد نشوند، وضعیت نساجی الان آرمانی است. کادرفنی هم شرایط خوبی دارد.

محمد در این سالها و با گزارشی که برنامه ۹۰ از شما گرفت حسابی معروف و محبوب شد. در آن موقع بسیاری قول هایی بابت انجام کارهای محمد دادند. شرایط برای او مهیا شد؟

متاسفانه در آن روزها یکسری از مسئولین صحبت هایی کردند و قول هایی دادند اما هیچکدامشان عملی نشد. بسیار پیگیری کردیم تا شرایط استخدام محمد فراهم شود اما تا حالا اتفاقی رخ نداده و امیدواریم مسئولین نگاهی به محمد داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما