شناسهٔ خبر: 56516028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

روسیه خبر داد

احضار سفیر فرانسه

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه سفیر فرانسه در مسکو را احضار و مراتب اعتراض به این کشور بابت کمک تسلیحاتی به اوکراین را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه روسیه علت احضار سفیر فرانسه را اعتراض به حمایت تسلیحاتی این کشور از «رژیم کی‌یف» اعلام کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است:‌ «طرف روس به تهدیداتی اشاره کرد که با ارسال تسلیحات به رژیم کی‌یف و افزایش تعلیمات نظامی برای ارتش اوکراین تشدید می‌شوند».

از زمان شروع جنگ اوکراین، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌های سنگین علیه روسیه، کمک‌های تسلیحاتی و مالی زیادی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

در جدیدترین مورد، به دنبال برگزاری همه پرسی در چهار منطقه اوکراین و تصمیم مسکو در الحاق این مناطق به خاک خود، اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی علیه این کشور وضع کرد.

براساس گزارش رسانه‌های اروپایی، اعضای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست خود در بروکسل بسته تحریمی جدید علیه روسیه را مورد تصویب قرار دادند.

این بسته تحریمی شامل تعیین سقف قیمتی برای واردات نفت از روسیه و اضافه کردن دهها نفر از مقامات این کشور به لیست تحریمهای اروپا علیه مسکو است. 

پیش از این وزرای اقتصادی گروه هفت شامل آمریکا، ژاپن، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس با تعیین سقف قیمتی برای صادرات نفت روسیه موافقت کرده بودند اما در میان اعضای اتحادیه اروپا برای تصویب آن اختلافات شدیدی وجود داشت. 

نظر شما