شناسهٔ خبر: 56516002 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: شهر زایتسوو در دونتسک را آزاد کردیم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از آزاد سازی شهر زایتسوو در جمهوری دونتسک آزاد و کشته شدن بیش از هفتصد نظامی اوکراینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شهر «زایتسوو» در جمهوری دونتسک آزاد شد.

به نقل از راشاتودی، کوناشنکوف با اعلام آزادی شهر «زایتسوو» و کشته شدن بیش از هفتصد نظامی اوکراینی، افزود: سه پل شناور در استان‌های «نیکولایف» و «خرسون» دو جنگنده و نُه پهپاد متعلق به نیرو‌های اوکراینی منهدم شدند.

این مقام روس گفت: دشمن برای از سرگیری حمله به سمت کوبیانسک تلاش ناکامی داشت، نیرو‌های روسی همچنین موفق شدند تمامی حملات آنان را ناکام بگذارند و ضمن کشتن بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی، پنج تانک، دوازده خودروی زرهی و چهارده ماشین جنگی آنان را منهدم کنند. توپخانه روسیه نیز توانست دو گروه خرابکار و جاسوسی اوکراینی را در استان خارکیف متلاشی کند، در این درگیری ۲۵ نظامی اوکراینی کشته و دو کامیون پیک آپ حامل سلاح سنگین از بین رفتند. آزادی شهر زایتسوو نتیجه پیشروی نیروی مشترک در جمهوری دونتسک بود، در این منطقه بیش از ۱۲۰ نظامی کشته و سه ماشین جنگی نیرو‌های پیاده اوکراین منهدم شد. حدود ۶۰ نظامی نیز در جمهوری دونتسک کشته و دو تانک و پنج خودروی نظامی دشمن منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین خاطر نشان کرد: دشمن در محور «آندریوکا کریووی روگ» تلاش گسترده‌ای داشت تا در بدنه دفاعی نیرو‌های ما نفوذ کند، اما نیرو‌های ما دشمن را به عقب راندند و موفق شدند بیش از ۱۰۰ نظامی را کشته و شش تانک، هشت خودروی زرهی و نه خودروی نظامی آنان را نابود کنند. نتیجه حمله موشکی و هوایی به مواضع استقرار نیرو‌های اوکراینی در استان‌های خرسون و نیکولایف کشته شدن بیش از ۲۸۰ نظامی و انهدام نُه قطعه از تجهیزات نظامی آنان بود.

برچسب‌ها:

نظر شما