شناسهٔ خبر: 56515890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ جانشین فرمانده انتظامی اصفهان

شرحی بر شعار هفته فراجا ۱۴۰۱

شعار پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس نشان از ارتباط تنگاتنگ بین پلیس و مردم دارد و قطعاً این ارتباط دو سویه بین پلیس و مردم همواره باعث ارتقای سطح امنیت در کشور شده و ناامیدی دشمنان این نظام و انقلاب را به دنبال داشته است.

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی دفاع‌پرس - سردار محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان؛ سازماندهی نیروی مسلح خود را در راستای دفع خطر‌های خارجی و داخلی طراحی می‌کنند و با تشکیل سازمان‌ها و نهاد‌های نظامی و انتظامی خاص، افراد کارآمد و توانا را به استخدام در می‌آورند. شکی نیست که ملت ایران نیز خود را موظف می‌داند تا از فرماندهی انتظامی و نیرو‌های تحت امر آن حمایت و پشتیبانی کند.

چرا مردم باید از پلیس حمایت کنند

امروزه همگان به اهمیت کار پلیس در جامعه پی برده چرا که می‌دانند که اگر یک ساعت پلیس در کشور حضور نداشته باشد چه بر سر آنان خواهد آمد.

دزدان اموال مردم را به غارت می‌برند، اراذل و اوباش آسایش مردم را سلب می‌کنند، به ناموس مردم تعرض می‌شود. بی قانونی و بی نظمی جامعه را فرا می‌گیرد، وقتی هم امنیت نباشد نه کسی می‌تواند به تحصیل بپردازد، نه بازاری می‌تواند کاسبی کند و نه کسی می‌تواند فعالیت روزمره خود را انجام دهد، حتی پزشکان هم نمی‌توانند به بیماران امداد رسانی کنند.

وقتی حافظان امنیت نباشند و جامعه نا امن شود سرمایه گذاران جرأت سرمایه گذاری ندارند و توسعه و پیشرفت کشور متوقف می‌شود. در واقع ماموران فرماندهی انتظامی کشور که طلایه داران حفظ امنیت داخلی هستند یکی از ارکان اصلی نظام و کشور به حساب می‌آیند و توده‌های مردم هم باید همیشه آنان را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند. البته قاطبه مردم مومن و انقلابی ایران همواره و در برحه‌های مختلف قدردان و حامی پلیس خدمتگزار خود بودند.

جلوه‌هایی از حمایت‌های مردمی از پلیس

امروز پلیس هم در راستای رویکرد جامعه محوری خود طرح‌ها و برنامه‌های انتظام بخشی را با حضور در محلات و ایجاد مجموعه‌هایی نظیر پلیس معتمد محل، استفاده از نخبگان، معتمدین، متدینین و همه اقشار مختف مردم اجرا و نظرات مردم را در ایجاد نظم و امنیت محلات اخذ می‌نماید.

یکی از جلوه‌های حمایت مردم از پلیس می‌توان به استفاده از شرکت‌های خدماتی حفاظتی انتظام برای حفاظت و امنیت محلات، مجتمع‌های مسکونی، پاساژ ها، کارخانجات، مجتمع‌های تجاری و ... است. از دیگر بخش‌های حمایتی مردم از پلیس می‌توان به مشارکت آنان به عنوان پلیس افتخاری، پلیس یاران جوان، همیاران پلیس، پلیس یاران محرم و مجموعه‌های خیرین امنیت ساز اشاره کرد که در ایجاد امنیت پایدار به فراجا کمک می‌کنند.

مشارکت مردم در طرح‌های انتظامی، ارائه نظرات و پیشنهادات به سامانه ۱۹۷، ارائه گزارش در خصوص جرایم و موارد مشکوک از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ هم از دیگر جلوه حمایتی مردم به شمار می‌آید.

اینکه مردم حامی پلیس هستند نشانه جامعه محوری پلیس، امنیت مردم پایه و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس است. در حقیقت مردم سرمایه اجتماعی پلیس به شمار می‌آیند و بدون مشارکت و حمایت توده مردم امکان برقراری امنیت برای جامعه امکان پذیر نیست.

در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان، جانبازان و ایثارگران فرماندهی انتظامی در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های خطیر و دشوار امنیت، آرامش و نظم عمومی جامعه اسلامی و تا کید می‌کنیم که فرماندهی انتظامی با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای‌ نظم، انضباط و امنیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف را اولویت و راهبرد اصلی خود تلقی می‌داند و با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ممتاز و قدرتمند خود همراه با سایر نیرو‌های مسلح و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور در صیانت از امنیت و آرامش پایدار میهن عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما