شناسهٔ خبر: 56515876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

شورای امنیت نباید به سکوی توجیه اهداف متجاوزان به یمن تبدیل شود

هشام شرف تاکید کرد که شورای امنیت نباید به سکویی بین المللی برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اهداف و سیاست های کشورهای متجاوز به یمن تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، هشام شرف وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن بیانیه مطبوعاتی صادره از سوی شورای امنیت و تلاش آن برای وارونه جلوه دادن حقایق در جانبداری واضح از طرف مقابل و نادیده گرفتن اوضاع انسانی وخیم یمن طی هشت سال گذشته را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، هشام شرف تاکید کرد که مطالبات صنعا واضح و بدون ابهام و مطالبات انسانی است که تا حدی پیامدهای فاجعه بار انسانی در یمن را که بدترین در سطح جهان است و ائتلاف متجاوز سعودی طی هشت سال گذشته آن را رقم زده است کاهش می دهد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در عین حال از شورای امنیت خواست به مسئولیت های خود در پایان دادن به تجاوز نظامی و محاصره یمن که هیچ پایه و توجیه شرعی یا قانونی ندارد، عمل کند.

هشام شرف گفت: تجاوز و محاصره یمن با منشور سازمان ملل متحد پیرامون حفظ صلح و امنیت بین المللی در تضاد است و بنابراین شورای امنیت نباید به سکویی بین المللی برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اهداف و سیاست های کشورهای متجاوز تبدیل شود.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین بر تشدید تلاش های محلی، منطقه ای و بین المللی برای تحقق صلح عادلانه و پایدار به سود ملت یمن تاکید کرد.

هشام شرف مجدداً از منطقه و جهان خواست که جدیت موضع صنعا را که از سوی شورای عالی سیاسی یمن ابراز شد درک کنند.

وی همچنین افزود که مطالبات صنعا، انسانی است و هدف از آن تضمین موفقیت هرگونه آتش بسی است که ممکن است مورد توافق قرار گیرد.

هشام شرف تصریح کرد که شورای امنیت و جامعه بین الملل و نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نباید تنها به تمدید آتش بس یکی پس از دیگری اکتفا کنند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که ملت یمن خواهان پایان دادن به تجاوز نظامی، رفع محاصره و پیامدهای اقتصادی و معیشتی این تجاوز و بازسازی و آبادانی و پایه ریزی مناسبات با همسایگان بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی و حفظ صلح و امنیت در منطقه هستند و در صورت عدم توجه به این مطالبات پیامدهای آن متوجه همه و در راس آن کشورهای متجاوز به یمن می باشد.

نظر شما