شناسهٔ خبر: 56515867 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توقف فروش برخی از مواد اولیه به طور مستقیم به ایران بعد از اعمال تحریم‌ها

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از چالش‌های تحریم و حمایت‌های دولت در جهت رشد شرکت‌های دانش بنیان سخن گفت.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره‌ ورود قطعات کفپوش‌های نانو با توجه به شرایط تحریم گفت: از آن جا که تأمین کننده‌های اصلی برخی از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت رنگ و رزین به نحوی یا دارای مالکیت آمریکایی هستند یا شراکت با شرکت‌های آمریکایی دارند، بعد از تحریم‌ها فروش برخی از مواد اولیه به طور مستقیم به ایران توسط این شرکت‌ها متوقف شد و به تبع آن هزینه‌های تأمین مواد اولیه نیز افرایش یافت. 

رستم زاده در خصوص صادرات این کفپوش گفت: صادرات این محصول به صورت خاص مشکلی ندارد؛ مسئله‌ اصلی در صادرات، مسائل سیاسی و همچنین تبعات مشکلات انتقال ارز به ایران به دلیل تحریم‌های بانکی است. شرکت ما این فرصت را داشته است که از ابتدای فعالیت خود، از خدمات و حمایت‌های تعریف شده در معاونت علمی و فناوری و به صورت ویژه ستاد نانو بهره‌مند شود.

او افزود: این حمایت‌ها که محدود به حمایت‌های مالی نبوده اند و خدمات مشاوره و توانمند سازی را نیز شامل می‌شوند، به رشد ما در این مسیر بسیار کمک کرده اند. در سال‌های گذشته با تدوین قوانین دانش بنیان و تعریف خدمات مشابه در این بخش نیز بسیاری از شرکت‌ها همانند شرکت ما از این حمایت‌ها به صورت موثر بهره‌مند شده اند.

نظر شما