شناسهٔ خبر: 56515864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

صدور سند ۵۳ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در گنبد کاووس

در جلسه بررسی موانع و مشکلات و عملکرد استان‌های سراسر کشور که در خصوص صدور اسناد مالکیت اراضی مازاد دستگاه های اجرایی صورت گرفت، سند مالکیت ۵۳ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در گنبد کاووس صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، پیش از ظهر سه شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ ، جلسه بررسی موانع و مشکلات اسناد مالکیت اراضی مازاد دستگاه های اجرایی و اراضی ملی، در راستای قانون جهش تولید مسکن و تفاهم نامه بین وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیران کل راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک استان‌های سراسر کشور برگزار گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جریان این جلسه گفت: سند مالکیت ۵۳ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی مشمول قانون جهش تولید در شهرستان گنبد کاووس به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

 مهدی ملک اظهار کرد: بر اساس انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مقرر شد، اسناد مالکیت اراضی مازاد دستگاه های اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر گردد.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این تفاهمنامه کاهش تعداد پرونده‌های حقوقی مربوط به تامین زمین برای ساخت مسکن در سطح کشور است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت مردمی است، گفت: عمده زمین‌های کشور برای ساخت و ساز در حوزه شهری در اختیار دستگاههای اجرایی بوده که طبق قانون جهش تولید مسکن ، دستگاههای اجرایی مکلفند آن را به وزارت راه و شهرسازی منتقل نمایند و با توجه به الحاق زمین‌های جدید به شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، نیاز است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زمین‌های شناسایی شده سایر دستگاههای اجرایی که مورد نیاز طرح می باشد را تعیین تکلیف و به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر نماید.

 وی افزود: خوشبختانه در استان گلستان همکاری بسیار خوبی از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و واحدهای ثبتی تابعه با اداره کل راه و شهرسازی استان و واحدهای شهرستانی وجود دارد.

  ملک با بیان اینکه پس از انعقاد تفاهم نامه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  ۲۵۴ هکتار  از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی استان شناسایی شده، گفت: تاکنون برای ۶۰ هکتار از اراضی شناسایی شده از سوی واحدهای ثبتی استان سند مالکیت صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: پیگیری و انتقال سند مالکیت اراضی باقیمانده در دستور کار این اداره کل و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دارد و این رویه تا تامین کل اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان ادامه خواهد داشت.

نظر شما