شناسهٔ خبر: 56515779 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

الکلاسیکو در راند نخست؛

جنگ ستارگان در اصفهان!

در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر شاهد رویارویی سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر شاهد رویارویی سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در ورزشگاه نقش جهان خواهیم بود. بدون تردید این دیدار از این حیث که هر دو تیم به دنبال صدر نشینی هستند اهمیت بالایی دارد. قرمزهای پایتخت و زرد پوشان اصفهان در خطوط مختلف بازیکنان تاثیر گذار و نام آشنای لیگ برتر را در اختیار دارند و با این شرایط باید منتظر یک دیدار مهیج باشیم. در ادامه قصد داریم به بررسی بازیکنان دو تیم در خطوط مختلف بپردازیم:

قفس توری، حضور گلرهای ملی پوش

در این پست شاهد حضور دروازه‌بان های ملی در ترکیب دو تیم هستیم. پرسپولیس تهران با حضور علی رضا بیرانوند در خط دروازه اش موفق شده چهار کلین شیت را در کارنامه خودش ثبت کند جالب است بدانید در هفت بازی مجموعاً سه بار دروازه قرمز پوشان باز شده که دو مرتبه از روی نقطه پنالتی، علی بیرو مغلوب حریفان خود شده است و این موضوع ثابت می‌کند مهاجمان سپاهان کار آسانی در پیش ندارند. زرد پوشان که در ابتدای فصل رشید مظاهری را در خط دروازه قرار دادند پس از فراز و نشیب‌های این گلر تصمیم گرفتند تا نیازمند ملی پوش را به عنوان سنگربان اصلی خودشان راهی میدان کنند. پیام نیازمند اگر چه در پنج بازی که برای تیم خودش به میدان رفته تنها موفق به ثبت یک کلین شیت شده است اما واکنش‌های دقیق این بازیکن در مواقعی گره از کار مورایس باز کرده است‌. بدون تردید جمعه شب برای هر دو گلر ملی دشوار و نفس گیر خواهد بود و به احتمال زیاد باید شاهد درخشش آن‌ها باشیم.

جنگ ستارگان در اصفهان!

مدافعان؛ برگ برنده دست کدام مربی است؟

سرمربی سپاهان از ابتدای فصل تاکنون در خط دفاع میانی خودش تغییرات زیادی را ایجاد کرده است اما حضور رناتو داسیلویرا و محمد دانشگر در اغلب بازی‌های این تیم تا حدودی می‌تواند این را تداعی کند که مورایس برای تقابل با پرسپولیس این دو مدافع را راهی میدان کند. زوج رناتو و دانشگر نسبت به سایر مدافعان این تیم عملکرد بهتری از خودشان ارائه داده‌اند و اگر چه احتمال حضور جونیور در ترکیب طلایی پوشان بالا است اما نباید فراموش کرد سپاهان در هفت بازی متحمل شش گل شده و می‌توان گفت یکی از نقطه ضعف‌های سپاهان در این موضوع است. این تغییرات مورایس در خط دفاعی تنها به مدافعان میانی تعلق ندارد و کادر فنی طلایی پوشان در پست مدافع کناری هم تغییر و تحول زیادی را ایجاد می‌کند. به طور کلی حضور امید نورافکن و میلاد زکی پور به عنوان دفاع چپ یک ویژگی مثبت برای تیم اصفهانی است چرا که این دو بازیکن علاوه بر کارهای دفاعی در پایه ریزی حملات از جناحین و ایجاد خطر از طریق ضربات ایستگاهی موثر ظاهر شده اند رامین رضاییان مدافع راست طلایی پوشان است که از مهره‌های تاثیر گذار این تیم به شمار می‌رود، به ثمر رساندن دو گل در هفت بازی و تاثیر گذاری روی سایر گل‌های سپاهان سبب می‌شود رضاییان را پای ثابت ترکیب مورایس بدانیم.

قرمز پوشان پایتخت با حضور گئورگی ولسیانی و مرتضی پور علی گنجی در خط دفاع میانی عملکرد بی نقصی از خودشان به جا گذاشته اند و در هفت بازی گذشته متحمل سه گل شده اند که این موضوع نشان می‌دهد برگ برنده یحیی گل محمدی در تقابل با مورایس می‌تواند مدافعان این سرمربی باشد. در پست دفاع کناری کادر فنی پرسپولیس بدون تغییر و تحول چندانی راهی میدان می‌شود و غالباً با استفاده از دانیال اسماعیلی فر و علی نعمتی کناره‌های خودش را بیمه می‌کند. ارسال سه پاس گل در هفت بازی توسط اسماعیلی فر و دو پاس گل توسط علی نعمتی نشان می‌دهد سپاهان کار نسبتاً دشواری در مهار مدافعان هجومی این تیم دارد. بدون شک در این پست هم شاهد یک دوئل جذاب و نفس گیر خواهیم بود.

مچ اندازی هافبک‌ها در میانه میدان

شاگردان گل محمدی در خط هافبک خودشان با حضور میلاد سرلک و سروش رفیعی در تمامی دیدارهایشان تقریباً میانه میدان را در اختیار می‌گیرند و ابتکار عمل زیادی را به خرج می‌دهند. میلاد سرلک هافبک خوش تکنیک سرخ‌ها است که علاوه بر اینکه در کارهای دفاعی مثمرثمر واقع می‌شود به لحاظ فنی هم بار هجومی این تیم را افزایش می‌دهد و در هفت بازی موفق به زدن یک گل شده است. سروش رفیعی اگر چه تاکنون پاس گل یا گلی را به نام خودش ثبت نکرده است اما پاس‌های در عمق و هوش بازی سازی این بازیکن به خوبی وینگرهای این تیم را در موقعیت حمله قرار می‌دهد. گل محمدی علاوه بر این دو بازیکن، کمال کامیابی نیا را هم در اختیار دارد که در کارهای دفاعی و شوت از راه دور بازیکن تاثیر گذاری است. سپاهان نیز همانند حریف تهرانی خود در این پست بازیکنان خوبی در اختیار دارد حضور محمد کریمی، مسعود ریگی، یاسین سلمانی و مانوئل فرناندز دست مورایس برای به چالش کشیدن حریف را باز می‌گذارد. سلمانی هافبک جوان زرد پوشان است که علاوه بر گلزنی، در امر بازی سازی موفق ظاهر شده است و کریمی و فرناندز نیز می‌توانند یک کمربند میانی محکم را ایجاد کنند. اگر چه دو تیم در این پست بازیکنانی در یک سطح دارند اما نباید فراموش کرد که تمایل خط هافبک سپاهان به کارهای دفاعی است و پرسپولیسی‌ها در حملات مشارکت بیشتری دارند.

جنگ ستارگان در اصفهان!

مهاجمان؛ چالش بزرگ خط حمله

زیباترین چالش الکلاسیکو ایران در پست مهاجم و وینگر خواهد بود. طلایی پوشان با حضور احمد زاده، محمد رضا حسینی، محمد علی نژاد و کامسوبا به لحاظ مهره کمبودی در پست وینگر ندارند. فرشاد احمد زاده، محمد علی نژاد و محمد رضا حسینی مهره‌های ثابت مورایس در پست وینگر چپ و راست برای هفت بازی گذشته بودند که در ضد حملات زهر دار واقع شده‌اند و علی نژاد حتی موفق به گلزنی برای تیم اصفهانی هم شده است. شهریار مغانلو به عنوان تک مهاجم طلایی پوشان در هفت بازی گذشته تنها یک بار موفق به گل زنی شده است و اگر کمی دقت عمل بیشتری به خرج می‌داد قطع به یقین می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد گفتنی است که این بازیکن بر خلاف آماری که به جا گذاشته است، زهردار و چارچوب شناس است. پرسپولیس تهران با حضور مهدی ترابی، سعید صادقی و وحید امیری در پست وینگر برای هر تیمی دردسر ساز می‌شود. سعید صادقی در هفت بازی برای قرمزها سه گل به ثمر رسانده است و مهدی ترابی نیز در تمامی حملات این تیم حضور موفق داشته است.

یورگن لوکادیا و مهدی عبدی مهاجمان خوش تکنیک گل محمدی هستند و بر خلاف مهدی عبدی که تاکنون انتظارات هواداران برای گل زنی را برآورده نکرده است یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس در شش بازی چهار گل را وارد دروازه رقبا کرده است تا پیام نیازمند مطابق با همین آمار یک شب دشوار را پیش رو داشته باشد.

با این تفاسیر سپاهان و پرسپولیس در تمامی خطوط یک برابری نسبی دارند و جدال مهره‌های ملی و نام آشنای لیگ برتر قطعاً تماشایی خواهد بود.

نظر شما