شناسهٔ خبر: 56515206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روسیه سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت امور خارجه روسیه از احضار سفیر فرانسه در مسکو به دلیل تجهیز اوکراین به تجهیزات و تسلیحات نظامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه «پیر لیوی» سفیر فرانسه در مسکو را به دلیل تجهیز اوکراین به تسلیحات نظامی احضار کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف روسی بر خطرات مترتب بر افزایش مقادیر سلاح و تجهیزات تسلیمی به کی یف و نیز تشدید برنامه‌های آموزش نظامیان اوکراین تاکید کرد.

لازم به ذکر است که مسکو همواره ارسال و تأمین سلاح به اوکراین را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده که چنین اقداماتی تنها به طولانی شدن جنگ انجامیده و در نتیجه نهایی آن تأثیری نخواهد گذاشت، ضمن اینکه چنین این کار خطر رویارویی مستقیم روسیه و ناتو را افزایش خواهد داد.

کشورهای مختلف اروپا و ایالات متحده آمریکا تسلیحات و تجهیزات نظامی زیادی را به منظور مقابله با روسیه در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

این در حالی است که «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه به تحریم‌های وضع شده جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه کشورش به بهانه تحولات در اوکراین واکنش نشان داد.

معاون شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت: تحریم‌های غرب علیه فدراسیون روسیه منجر به تخریب سریع نظام تجارت جهانی شد. تحریم منجر به شکست اقتصادی و تسلیم مخالفان مسکو خواهد شد. تورم در روسیه تا پایان سال ممکن است بیش از ۱۲ درصد نباشد.

«دیمیتری مدودف» اضافه کرد: اروپا منتظر زمستانی سرد بدون گاز روسیه است.

نظر شما