شناسهٔ خبر: 56515185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه‌های تجلیل از کشتی‌گیران ملی‌پوش مازندرانی / از اجرای زنده سالار عقیلی تا تشویق بی‌امان حسن یزدانی 

ساری - ایرنا - آیین تجلیل از مدال‌آوران مازندرانی کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان بلگراد ۲۰۲۲ در ساری با حاشیه های جذابی از جمله اجرای زنده سالار عقیلی خواننده مشهور کشورمان تا تشویق بی‌امان حسن یزدانی و بغض این پهلوان نام آور به واسطه ارادت وصف نشدنی حضار به وی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی مازندران ، پنج‌شنبه شب راس ساعت ۱۹ آغاز شد.

سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران از جمله میهمانان حاضر در این مراسم بودند.

شماری از اعضای هیات کشتی شهرستان های مازندران ، مربیان و پیشکسوتان کشتی ایران به دعوت سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران که میزبان این آیین بود لبیک گفتند و در زمان مقرر در سالن همایش های اتاق بازرگانی مازندران در ساری حاضر شدند.

این مراسم با تلاوت کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و بعد از آن مسئولان ارشد استان و کشور از معاون وزیر ورزش و جوانان ، رئیس فدراسیون کشتی تا رئیس مجمع نمایندگان استان و استاندار مازندران حدود ۲ ساعت برای حضار سخنرانی کردند و بعد از مدتی اجرای زنده سالار عقیلی و گروه همراه وی حال و هوای خاصی به این محفل بخشیدند.

بخشی از این آیین تجلیل از صدا و سیمای مرکز مازندران به صورت زنده پخش شد و علاوه بر مدال آوران مازندرانی کشتی آزاد و فرنگی جهان مربیان سازنده آنان و کادر مازندرانی کشتی جمهوری اسلامی ایران هم تجلیل شدند و جوایز خود را از دست  استاندار مازندران دریافت کردند.

آنچه که بیش از هرچیزی در تجلیل این قهرمانان به چشم می آمد ناراحتی و بغض حسن یزدانی بود که به نظر می رسد همچنان باخت در فینال کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان در مقابل دیوید تیلور را از یاد نبرده اما حضار با تشویق بی امان از وی به عنوان پرافتخار ترین کشتی گیران ادوار ایران دلجویی کردند.

حسن یزدانی، کامران قاسمپور، امیرحسین زارع، محمد نخودی، محمد هادی ساروی، رحمان عموزاد و رضا اطری مدال آوران مازندرانی حاضر در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جهان بودند که جوایزشان را از دست مسئولان ارشد استان دریافت کردند.

چهار مربی مازندرانی حاضر در رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان به نام‌های حامد میرعمادیان، اباذر اسلامی، بهنام احسانپور و امید عالی تبار و هشت مربی سازنده کشتی گیران مدال آور مازندران در این آیین قدردانی شد.

میزبانی و تامین جوایز برای اهدا به این ورزشکاران را بخش خصوصی و خیران حوزه ورزش متقبل شدند.

کشتی گیران مازندرانی در مسابقات جهانی بگراد پنج مدال از هفت مدال کاروان ایران را کسب کردند. ۲ تن از کشتی گیران مازندرانی شامل کامران قاسمپور و رحمان عموزاد در این مسابقات مدال طلا گرفتند ، ۲ نفر هم شامل حسن یزدانی و محمد نخودی لاریمی به مدال نقره رسیدند و امیرحسین زارع هم صاحب مدال برنز شد.

در مجموع از ۱۰ کشتی‌گیر تیم ملی اعزامی کشتی آزاد به بلگراد ، هشت آزادکار اهل مازندران بودند. علاوه بر این هشت کشتی‌گیر، سه مربی یعنی مصطفی میرعمادیان و اباذر اسلامی و بهنام احسانپور نیز به عنوان اعضای کادر فنی همراه با کاروان تیم ملی به صربستان رفتند.

نظر شما