شناسهٔ خبر: 56514765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۲۵۲ پروژه عشایری خراسان جنوبی در حال اجرا است

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۵۲ پروژه عشایری خراسان جنوبی در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال ۶ هزار کیلومتر مرمت ایل راه و ۹۲ هزار مترمعکب آبرسانی سیار برای مناطق عشایری استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم ابراهیمی صبح امروز (۱۴ مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: جامعه عشایری هفت درصد جمعیت کشور را شامل می شود در حالی که اثربخشی بسیار بالایی در مولفه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی کشور در ادوار مختلف داشته است.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت عشایری استان ۱۷ هزار خانوار معادل ۱۰ درصد جمعیت کل استان هستند، گفت: ۸۰ درصد عشایر در مناطق مرزی استان زندگی می کنند که یکی از عوامل مهم ایجاد و حفظ امنیت در منطقه است.

ابراهیمی ادامه داد: عشایر نقش بسیار موثری در بحث امنیتی در کنار نیروهای نظامی و امنیتی استان همکاری دارند.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد دام استان در اختیار عشایر استان است، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸ طایفه از عشایر استان زندگی می کنند که در تولید نزدیک به ۳۰ درصد از فرآورده‌های لبنی و گوشتی و ۲۵ درصد صنایع دستی استان فعال هستند.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت ماندگاری جمعیت و درآمد پایدار عشایر، تأکید کرد: در این راستا سه نوع خدمات مستمر (مرمت ایل راه ها و آبرسانی سیار)، خدمات پایدار و زیرساختی و خدمات سایر دستگاه ها به این جامعه ارائه می شود.

ابراهیمی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار کیلومتر مرمت ایل راه و ۹۲ هزار مترمعکب آبرسانی سیار برای مناطق عشایری استان انجام شده است.

به گفته وی ۲۵۲ پروژه عشایری خراسان جنوبی از ابتدای امسال در حال اجرا است که از جمله آن می توان به بزرگترین پروژه انتقال آب به منطقه شهدای عشایر زیرکوه اشاره کرد.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: پروژه مطالعه شده منابع آبی و آبرسانی پایدار به عشایر داریم که در مراحل بعدی در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۶۳۵

نظر شما