شناسهٔ خبر: 56514590 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

وزیر بهداشت: زمین لرزه خوی فوتی نداشت/ کمبود چادر نداریم

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده ویژه رئیس جمهور در مناطق زلزله زده خوی، با اشاره به روند مناسب اسکان در این شهرستان گفت: خوشبختانه تاکنون زمین‌لرزه فوتی نداشته است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خوی، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، به زلزله زدگان بسیار خوب رسیدگی شده و چادرها به مقدار کافی در اختیار مردم قرار داده شده است. برخی مردم علاقه داشتند که از چادر در حیاط منزل خود استفاده کنند که این امر نیز محقق شده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در مناطق زلزله زده خوی، عنوان کرد: بیش از 500 چادر در منطقه برپا و امکانات خوبی نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این زمین لرزه تاکنون هزار و 214 مصدوم داشته، گفت: در حال حاضر 100 نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

عین اللهی، از انجام 120 عمل جراحی پس از زلزله در بیمارستان های خوی خبر داد و بیان داشت: شش جراح و پنج متخصص ارتوپد در این شهرستان از صبح دیروز تا الان مشغول عمل جراحی بوده اند.

وی با بیان اینکه یک نفر به ارومیه اعزام شده، اضافه کرد: چهار نفر دیگر هم به علت شدت جراحت ها باید به ارومیه اعزام شوند.خوشبختانه در این زمین لرزه فوتی نداشتیم.

وی در خصوص امکان شیوع بیماری های واگیر در منطقه، اظهار کرد: همکاران بهداشت محیط در محل حضور دارند و وضعیت منطقه را رصد می کنند و با توجه به بررسی های صورت گرفته، امکان بیماری واگیر اصلا وجود ندارد.

نظر شما