شناسهٔ خبر: 56514576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ارتش اوکراین مدعی پس گرفتن چهارصد کیلومتر مربع از خرسون شد

ارتش اوکراین اعلام کرد توانسته چهارصد کیلومتر مربع از اراضی جنوب این کشور را از نیرو‌های روسی پس بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش اوکراین روز پنجشنبه مدعی شد توانسته چهارصد کیلومتر مربع از خاک خود در منطقه خرسون را از روسیه پس بگیرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «ناتالیا گامنیوک» سخنگوی فرماندهی جنوب ارتش اوکراین اعلام کرد: «نیرو‌های مسلح اوکراین بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع از منطقه خرسون را از ابتدای اکتبر آزاد کرده‌اند».

خبرگزاری فرانسه نوشت، این در حالی است که ارتش روسیه می‌گوید نیرو‌های دشمن را در طول «خط دفاعی روسیه» در جبهه جنوب عقب رانده است.

پس از برگزاری همه‌پرسی هفته گذشته در چهار منطقه از اوکراین از جمله خرسون برای الحاق به روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور اعلام کرد حمله به این مناطق حمله به روسیه تلقی می‌شود.

پوتین روز چهارشنبه گفت اگر کی‌یف تلاش نمی‌کرد تاریخ را از بین ببرد و نئونازیسم را در سرزمین‌های تاریخی روسیه احیا کند، درگیری‌ای در اوکراین وجود نداشت.

او همچنین تاکید کرد که روسیه همیشه مقتدر بوده و خواهد ماند و وعده داد وضعیت در دونباس تثبیت خواهد شد و روسیه این مناطق را (از همه لحاظ) توسعه خواهد داد.

روز گذشته (چهارشنبه) «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد نیرو‌های این کشور توانسته‌اند چند روستا در خرسون را تصرف کنند.

پیش از این نیز اوکراینی‌ها توانسته بودند بخش‌هایی از شمال شرق اوکراین از جمله اراضی اطراف شهر مهم «خارکیف» را از نیرو‌های روسی پس بگیرند.

نظر شما