شناسهٔ خبر: 56514376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیکزاد خبر داد؛

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع محرومیت‌ در چهارمحال و بختیاری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از محل پیوست ۲۳ قانون بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد تا برای رفع محرومیت در استان توزیع شود.

صاحب‌خبر -

علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در نشست با شهرداران شهرستان بروجن که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده بروجن برگزار شد، گفت: جلسه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، قرارگاه امام حسن (ع) و بانک‌های عامل با حضور استاندار و مسئولان استانی برای توسعه زیرساخت‌های چهارمحال و بختیاری از جمله راه‌آهن استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که ۱۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز چهارمحال و بختیاری نیز اختصاص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

نیکزاد خواستار توجه به بافت فرسوده شد و گفت: ۲۰۰ تن قیر بین شهر‌هایی که دارای بافت فرسوده هستند در شهرستان بروجن از سوی بازآفرینی شهری توزیع خواهد شد.

به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای استان ابلاغ می‌کند و برای حوزه فرهنگ نیز شهرداری‌ها و شورا‌ها زمینی برای مرکز فرهنگی هنری کانون پرورشی فکری کودکان در شهرستان بروجن اختصاص دهند.

نیکزاد اظهار داشت: ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶ دستگاه اجرایی در این جلسه پیگیر مصوبات سفر باشند، این مصوبات باعث توسعه شهرستان بروجن می‌شود.

به گفته وی، ۵۰ میلیارد تومان نقد و ۳۰ میلیارد تومان قیر برای تکمیل کمربندی شمالی در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا بتوان این طرح عمرانی را به بهره‌برداری برساند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص شهرک الهیه بروجن نیز مقرر شد سازمان زمین و مسکن در فاز۱ و ۲ این شهرک ۵۰ میلیارد تومان زمین یا نقد و ۴۰ میلیارد تومان قیر اختصاص دهد که شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

نیکزاد در خصوص مشکلات شهرک کوی طلاب بروجن نیز گفت: ۹۰ تن قیر توسط راه و شهرسازی برای آسفالت این محله در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود، همچنین ساکنان فاقد سند ملکی می‌توانند با ارائه پایان کار سند بگیرند، اگر افراد هزینه زمین را پرداخت نکرده‌اند، سند ۹۹ ساله در اختیار مالک قرار بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای بودجه جاری شهرداری‌های بروحن اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، مقرر شد یک زمین چمن منصوعی برای شهرستان بروجن به دلیل اینکه آب نیست از منابع وزارت تعاون، کار، رفاه اجتماعی اختصاص یابد.

نیکزاد اظهار داشت: ۲ قطعه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی در اختیار هیات امنای گلزار شهدای گمنام در شهرستان بروجن قرار می‌گیرد.

علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و احمد نادری عضو هیات رییسه به همراه ۶ نفر از معاونان و مدیران وزارتخانه‌های مختلف در سفر یکروزه به شهرستان بروجن از طرح‌های عمرانی بازدید کردند.

نظر شما