شناسهٔ خبر: 56514343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش دولت برای گره‌گشایی از مشکلات و فعال شدن اقتصاد دانش بنیان

استاندار گیلان با بیان اینکه در یکسال گذشته شاهد شتاب گرفتن روند پیشرفت کشور در همه بخش‌ها هستیم، گفت: دولت برای گره‌گشایی از مشکلات و فعال شدن اقتصاد دانش بنیان و بی‌ اثر کردن تحریم‌ها تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان در سالن اجتماعات مصلی رشت با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اتفاقات اخیر فصل‌الخطاب بوده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در حوادث مختلف اتفاقات را تبیین و خط مشی‌ها را مشخص می‌کنند. 

وی با اشاره به برنامه نفوذ فرهنگی استکبار علیه جمهوری اسلامی گفت: بحث بر سر حجاب و بی‌حجابی نیست زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی هدفی جز نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارند لذا امت اسلام باید برای کاستن این قدرت‌های پوشالی تلاش کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به شناسایی افراد اغتشاش‌گر وابسته ضدانقلاب و اغتشاشگران تصریح کرد: در حوادث اخیر برخی افراد از سوی احساسات و هیجانات دچار اشتباه شدند که تنبیه شدند، اما عده‌ای دیگری از افراد ضد انقلاب و وابسته به سلطنت طلب‌ها و منافقین هستند که باید حتما شناسایی شوند. 

فلاحتی یکی از نشانه‌های نقشه شوم دشمن علیه جمهوری اسلامی را حضور نیروهای غیربومی در آشوب‌ها دانست و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی به هنجارشکنان اجازه تحرک نمی‌دهد چراکه تجربه جنگ هشت سال دوران دفاع مقدس و توطئه ۴۳ساله اقتصادی و چندین فتنه سیاسی را داریم. 

وی با دستور به دستگاه‌های متولی در خصوص عملیاتی شدن اقدامات حوزه عفاف و حجاب افزود: چهار نهاد آموزش و پرورش، دانشگاه، گردشگری و ورزشی ویژگی‌های منحصر به فرد دارند که بایددر حوزه عفاف و حجاب ورود تبیینی و تبلیغی داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به افزایش سواد رسانه‌ای در کشور بیان کرد: در عصر کنونی جامعه تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد، اما جمعیت عمده جامعه به رسانه‌های بیگانه باور ندارند لذا به رسانه‌های داخلی اعتماد می‌کنند.

به گفته فلاحتی، از شخصیت‌های اثرگذار به ویژه معلمان و اساتید خواست به حوزه سواد رسانه‌ای ورود کنند که در این بین نقش صداوسیما بسیار مهم می‌باشد. 

انتقاد از خلاءهای وجود در حوزه جوانان و نوجوانان در ۱۰ سال گذشته 
نماینده عالی دولت در استان گیلان نیز در این‌ جلسه با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اتفاقات اخیر فصل‌الخطاب است، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همگان باید براساس همین نقشه راه حرکت کرده و بصیرت لازم را داشته باشیم. 

اسدالله عباسی یکی از دلایل ایجاد فتنه در جمهوری را شتاب گرفتن و پیشرفت در ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان نقشه‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی دارند لذا باید بسیار هوشیارانه و هوشمندانه عمل کنیم. 

وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای حل مشکل اقتصاد و بیکاری در کشور افزود: در یکسال گذشته شاهد شتاب گرفتن روند پیشرفت کشور در همه بخش‌ها هستیم و دولت برای گره‌گشایی از مشکلات و فعال شدن اقتصاد دانش بنیان و بی‌ اثر کردن تحریم‌ها تلاش می‌کند. 

استاندار گیلان با انتقاد از موضع‌گیری شتاب‌زده برخی از چهره‌های خواص در جمهوری اسلامی بیان کرد: خواص بی‌بصیرت در فتنه‌ها شتاب زده عمل می‌کنند و این بار نیز شاهد این بی‌بصیرتی در برخی از افراد بودیم که مردم با حضور پر قدرت خود پاسخ محکمی به آنان دادند. 

عباسی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته خلاءهای زیادی در حوزه جوانان و نوجوانان وجود داشته است، گفت: باید آسیب‌شناسی و سپس تجزیه و تحلیل شود که چرا افراد اغتشاش کننده در کشور از بین جوانان و نوجوانان بوده است زیرا این قشر جزو سرمایه‌های این نظام هستند. 

وی جمهوری اسلامی را یکی از امن‌ترین کشور در خاورمیانه و حتی جهان دانست و تصریح کرد: استکبار و افراد مرتبط با معاندین و منافقین از ناآگاهی و روحیه هیجانی نسل جدید نهایت بهره را برده و دست به آشوب در این کشور زدند تا از این طریق بتوانند امنیت جمهوری اسلامی را با خدشه مواجه کنند. 

استاندار گیلان با درخواست از دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی در خصوص تبیین حوادث اخیر در راستای بیامات رهبر انقلاب و مواضع رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: دولت به دنبال رضایتمندی و امیدآفرینی در جامعه است، لذا اجازه نمی‌دهیم که دشمنان با دروغ‌پراکنی و تحلیل‌های غیرمنصفانه امنیت جامعه را هدف قرار دهند. 

عباسی با بیان اینکه مسؤولان باید در راستای خدمت صادقانه به همه حرف‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان گوش دهند، گفت: دستگاه قضایی باید برخورد قاطع با مخلان امنیت و آسیب زنندگان به اموال مردم و اغتشاشگران را در دستور کار خود قرار دهد. 

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از شخصیت‌های شاخص و برجسته علمی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دارای قدرت تجزیه و تحلیل در کارگروه‌های فرهنگی گفت: دولت در جهت رفع فقر و محرومیت‌زدایی در خدمت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

۷۰ درصد افراد درگیر در فتنه اخیر در رنج سنی نوجوانان و جوانان بودند 
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه فتنه اخیر در کشور یک فتنه بین‌المللی بزرگ بوده است، اظهار کرد: در حادثه اخیر لطف پروردگار شامل حال ملت شد و دشمنان زودتر از نقشه طراحی شده به میدان آمدند و شکست خوردند. 

سردار محمد عبدالله‌پور با انتقاد از عدم توجه به جهاد تبیین در کشور بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اکنون با نسلی مواجه هستیم که اطلاعات درستی از انقلاب و دفاع مقدس ندارند و تحت تاثیر فضای مجازی هستند لذا باید جهاد تبیین بیش از گذشته مورد توجه متولیان امر قرار گیرد. 

وی رنج سنی ۷۰ درصد افراد درگیر در فتنه اخیر را نوجوانان و جوانان دانست و افزود: بر اساس آمار این رده‌های سنی ارتباط زیادی با فضای مجازی داشته و به نوعی زندگیشان به شبکه‌های اجتماعی وابسته شده است. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به سواد رسانه توسط متولیان فرهنگی بیان کرد: جوانان و نوجوانان در بازی‌های رایانه‌ای که همواره با خشونت همراه است تحت تاثیر قرار می‌گیرند لذا باید سواد رسانه‌ای را در دستور کار جدی قرار دهیم.

عبدالله‌پور با اشاره به غفلت موجود در خصوص سواد رسانه در مدارس و دانشگاه‌ها بیان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد دستگیر شده در حوادث اخیر به نوعی گرفتار آسیب‌های اجتماعی بودند که نیازمند بررسی است. 

نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۷۶ دستگاه اجرایی گیلان
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از وظایف این نهاد نظارت بر سلامت محیط اداری دستگاه‌های حاکمیتی است، اظهار کرد: مجموعه اقدامات خوبی در حوزه نظارت با همکاری دستگاه‌ها صورت گرفته است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد سرافراز با اشاره به نظارت ستاد احیا در ۷۶ دستگاه گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب، سه گزارش از دستگاه‌ها دریافت می‌کند که شامل گزارش دستگاه از وضعیت عفاف و حجاب، گزارش شورای امر به معروف و نهی از منکر آن دستگاه از وضعیت عفاف و حجاب و گزارش مردمی از وضعیت عفاف و حجاب در آن دستگاه است. 

وی از تشکیل قرارگاه ۲۱ تیر عفاف و حجاب خبر داد و افزود: دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب تنها به تبلیغات محیطی اکتفا نکنند و اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار دهند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظر شما