شناسهٔ خبر: 56513719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری:

تهران مصمم به تقویت همکاری‌ با باکو است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش حمل‌ونقل وجود دارد و تهران مصمم به تقویت همکاری‌های خود با باکو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر امروز (پنجشنبه، ۱۴ مهرماه) در حاشیه دومین همایش اقتصادی خزر در دیدار علی‌اسدف، نخست‌وزیر آذربایجان با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری کشورمان در خصوص توسعه همکاری‌های حوزه حمل‌ونقل با کشور آذربایجان اظهار کرد: ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش حمل‌ونقل وجود دارد و تهران مصمم به تقویت همکاری‌های خود با باکو است.

وی توسعه تجارت ترجیحی برای افزایش حجم مبادلات را از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: هم‌اکنون سطح مبادلات تجاری ایران و آذربایجان متناسب با ظرفیت‌های موجود دو کشور نیست.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی، کشور آذربایجان را برادر خود می‌داند و آماده است همکاری‌های فی‌مابین را در همه زمینه‌ها گسترش دهد، افزود: مرزهای کشورهای همسایه برای ایران خط قرمز است و تهدید این مرزها پذیرفته نیست.

علی‌اسدف، نخست‌وزیر آذربایجان نیز در این دیدار از حمایت ایران برای انتقال گاز ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران قدردانی و بر لزوم پیگیری جدی‌تر روند همکاری‌های فی‌مابین از سوی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

نظر شما