شناسهٔ خبر: 56513644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورود گروه‌های جهادی به طرح‌های عمرانی به کار سرعت می‌بخشد

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در پروژه‌های عمرانی سبب سرعت گرفتن این طرح‌ها می‌شود، گفت: امیدواریم با ورود قرارگاه خاتم به پروژه جاده بروجن-لردگان- خوزستان این مسیر به زودی به اتمام برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم با کاهش نرخ بیکاری محرومیت تاریخی را در استان از بین ببریم، گفت: نبود شغل و زیرساخت‌ها سبب شده جمعیت زیادی از استان به کلان‌شهرها مهاجرت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تکمیل جاده اصفهان ـ بروجن ـ لردگان و خوزستان سبب می‌شود فلات مرکزی ۲۰۰ کیلومتر به بنادر و مناطق تجاری نزدیک‌تر شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی مانند قرارگاه خاتم در پروژه‌های عمرانی سبب سرعت گرفتن این طرح‌ها می‌شود.

حیدری با اشاره به ورود قرارگاه خاتم به پروژه جاده بروجن-لردگان- خوزستان، اظهار امیدواری کرد این مسیر به زودی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه کار جهادی لازمه محرومیت‌زدایی است، گفت: در حال حاضر با ورود قرارگاه امام حسن(ع) به پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم استان بسیاری از روستاها از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ما می‌توانیم از این ظرفیت در دیگر حوزه‌ها مانند آبخیزداری و ساخت جاده استفاده کنیم.

وی با اشاره به سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: ما فقط ۶ ماه از سال می‌توانیم کار عمرانی انجام دهیم از این رو درخواست داریم تخصیص بودجه برای پروژه‌های عمرانی زودتر صورت گیرد.

حیدری با بیان اینکه ما ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های چهارمحال و بختیاری داریم، ادامه داد: استان ما پتانسیل فراوانی در گردشگری، دامپروری و کشاورزی دارد اما سرمایه‌گذار به خاطر نبود زیرساخت‌ها رغبت نمی‌کند سرمایه‌اش را وارد استان شود.

مشکلات شهرستان بروجن از زبان نماینده مجلس

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری، نماینده شهرستان بروجن در مجلس در ادامه این نشست گفت: این شهرستان چهارراه ارتباطی بین استان‌های جنوبی و فارس و فلات مرکزی است اما زیرساخت جاده‌ای مناسبی ندارد.

وی افزود: ۵ زیرگذر در جاده‌های اصلی شهرستان داریم امیدواریم تا پاین سال زیرگذر جاده‌های اصلی به پایان برسد.

جعفری با اشاره به اینکه باید هر چه زودتر کمربندی شمالی تکمیل شود، اضافه کرد: ساکنان شهرک الهیه علی‌رغم وجود ورزشگاه کارگران در این منطقه نمی‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

وی عنوان کرد: ساخت زیرساخت‌ها هشت سال است که در شهرک الهیه متوقف شده است امیدواریم که تا پایان امسال زیرساخت‌های فاز یک و دو این شهرک به اتمام برسد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: خیابان‌ها و معابر شهرک طلاب و سلیم با وجود سکونت افراد هنوز خاکی است و هیچ زیرساختی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌های شهرستان بروجن از لحاظ اعتبارات و ماشین‌آلات ضعیف هستند، افزود: گلزار شهدای پنج شهر ما نیازمند ترمیم و بازسازی است.

جعفری با اشاره به اینکه مهاجرت در استان ما نرخ بالایی دارد چرا که اشتغال پایدار نداریم، عنوان کرد: دولت از خیرین در حوزه سلامت و ساخت مسکن حمایت کند.

پایان پیام/ 68024
 

نظر شما