شناسهٔ خبر: 56513243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

«مدهامتان» شور و نشاط برای بچه های مسجدی ایجاد کرده است

حجت الاسلام خداداده گفت: «مدهامتان» شور و نشاط برای بچه های مسجدی ایجاد کرده است و از تمام استان ها شرکت کننده داشتیم که منتخبان استانی در مرحله کشوری سه روز در شهر قرآنی شیراز به رقابت پرداختند و انصافا میزبانی شیراز خوب بوده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام کمال الدین خداداده در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری شبستان   در   استان فارس ، گفت: شاهد استقبال خوبی از پانزدهمین دوره کشوری مسابقات «مدهامتان» در شیراز بودیم و حضور جوانان و نوجوانان در این جشنواره قرآنی بسیار شاخص بود.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اینکه در کشور مسابقه ای قرآنی به این وسعت داشته باشیم که ۱۵ هزار نفر به رقابت بپردازند، مایه افتخار و خرسندی است.

وی اضافه کرد: «مدهامتان» شور و نشاط برای بچه های مسجدی ایجاد کرده است و از تمام استان ها شرکت کننده داشتیم که منتخبان استانی در مرحله کشوری سه روز در شهر قرآنی شیراز به رقابت پرداختند و انصافا میزبانی شیراز خوب بوده است.

حجت الاسلام خداداده تاکید کرد: جوانان و نوجوانان امسال استقبال بیشتری از مدهامتان داشته اند و چون رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال برای «مدهامتان» در نظر گرفته شده مسلما میانگین شرکت کنندگان کمتر از مسابقات قرآنی فاقد رده سنی می شود.

وی ادامه داد: برای میزبانی مسابقات کمیته مسابقات تصمیم گیری می کند و شیراز متقاضی برگزاری سال آینده مسابقات است که اگر در این کمیته رای آورد با افتخار در شیراز برگزار خواهد شد و فراخوان سال آینده «مدهامتان» از امروز داده شده و بخشی از رشته های «مدهامتان» متحول می شود و بخش هنرهای قرآنی، تجلیل از مساجد فعال در حوزه تفسیر قرآن، کلیپ های قرآنی و ... در سال آینده به «مدهامتان» افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام خداداده اعلام کرد: بخش تفسیر هم به «مدهامتان» افزوده می شود و برنامه های تفسیر ویژه دیده خواهد شد و علاوه بر کرسی های تلاوت باید کرسی تفسیر هم در مساجد ایجاد شود و اگر کلاس های تفسیر به مسابقات قرآنی ختم شود از برگزیدگان آن هم تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای «مدهامتان» از دل کانون های مساجد گفت: با اجرای طرح پایگاه های قرآنی، افرادی که در طول سال در پایگاه های قرآنی شرکت می کنند، می توانند در جشنواره اختتامیه «مدهامتان» حضور یابند و تلاش مان این است بین مکبران و اذان گویان فعال مساجد در طول سال مسابقه بگذاریم و باید فرصت رتبه آوری بچه های مسجد فراهم شود.

پایان پیام/130

نظر شما