شناسهٔ خبر: 56512648 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

موسس تلگرام: همین حالا واتساپ را حذف کنید

independent

صاحب‌خبر -

مدیر تلگرام در کانال شخصی تلگرامی خود با اعلام این که واتساپ سارق اطلاعات شماست از کاربران خواست تا از این پیام‌رسان استفاده نکنند.

پاول دوروف، مدیر تلگرام به تازگی در کانال شخصی تلگرامی خود به ناامن بودن واتساپ اشاره کرد و گفت هکرها با استفاده از حفره‌های امنیتی واتساپ می‌توانند به آسانی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. وی افزود مشکل امنیتی که طی هفته قبل واتساپ از رفع آن خبر داده بود با یک به‌روزرسانی رفع نخواهد شد.

انتقاد مدیر تلگرام از پایین بودن امنیت واتساپ

مدیر تلگرام در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در سال 2018 نیز کارشناسان یک مشکل امنیتی مشابه را کشف کردند و پس از آن نیز در سال 2019 و 2020 باز هم مشکل امنیتی بزرگی در واتساپ شناسایی شد. البته در سال 2017 و پیش از آن نیز کارشناسان نسبت به ناامن بودن این پیام رسان هشدار داده بودند. دوروف تایید کرد واتساپ حتی پیش از سال 2016 از هیچ نوع رمزنگاری نیز برخوردار نبود.

پاول دوروف در ادامه اعلام کرد هر ساله محققان مشکلات امنیتی بزرگی را در واتس اپ کشف می‌کنند؛ مشکلاتی که به هکرها اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند. از این رو مشکل امنیتی همواره در این پیام رسان وجود دارد و حتی اگر بتوان برخی از آن‌ها را رفع کرد، مجددا هکرها راه نفوذ دیگری را به آسانی پیدا خواهند کرد.

واتساپ واتساپ

طبق گفته مدیر تلگرام، جف بزوس در سال 2020 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان نیز به این نتیجه رسید که نصب واتس اپ روی تلفن همراه باعث خواهد شد تا هکرها به اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل بهتر است واتس اپ را از روی دستگاه خود حذف کنید؛ چرا که نصب آن راه نفوذ هکرها به دستگاه شما را هموار خواهد کرد.

پاول دوروف در پایان گفته‌های خود تاکید کرد من کاربران را به استفاده از تلگرام ترغیب نمی‌کنم: چرا که تلگرام از بیش از 700 میلیون کاربر فعال و بیش از 2 میلیون ثبت نام روزانه برخوردار بوده و به تبلیغات نیازی ندارد. از این رو بهتر است از واتس اپ دوری کرده و به هر پیام رسان دیگری که تمایل دارید کوچ کنید؛ چرا که واتس اپ طی 14 سال اخیر یک ابزار نظارتی بوده است.

نظر شما