شناسهٔ خبر: 56512417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحصیل 2893 نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایلام

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه 2893 نفر دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایلام هستند گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۳۲ رشته تحصیلی دارد.

صاحب‌خبر -

عبدی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: حوزه آموزش دانشگاه با تمام توان و ظرفیت رسالت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: به طور رسمی از نهم مهرماه کلاس های آموزشی دانشجویان آغاز شده و عدم حضور دانشجویان آغاز شده و عدم حضور دانشجویان سر کلاس های آموزشی از سوی معاونت آموزشی پذیرفته نخواهد شد و طبق مقررات با خاطیان برخورد می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان دهلران در رشته های کارشناسی پرستاری، کاردانی مبارزه با بیماری ها و کاردانی بهداشت خانواده و در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان آبدانان رشته کاردانی مبارزه با بیماری ها و در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان دره شهر نیز کاردانی بهداشت خانواده آغاز به کار خواهند کرد.

عبدی با بیان این که در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۳۲ رشته تحصیلی دارد بیان کرد: دانشجویان در رشته های دکترای حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی، دکترای تخصصی، دستیاری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی به تحصیل خواهند پرداخت.

وی افزود: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد ۲۸۹۳ نفر و تعداد اعضا هیئت علمی نیز ۲۱۰ نفر است. 

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: امسال سه مرکز آموزش عالی سلامت در شهرستان های دهلران، آبدانان و دره شهر راه اندازی شده و ۵ رشته به مجموعه رشته های تحصیلی دانشگاه نیز اضافه شده است. 

عبدی گفت: تمام شرایط برای شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی ایلام فراهم است و کلاس های آموزشی برقرار و اساتید نیز مشخص شده و آماده تدریس دانشجویان است. 

وی در رابطه با دانشجویان جدید الورود این دانشگاه گفت: از دانشجویان ورودی جدید امسال ۵۶۵ دانشجو از طریق کنکور سراسری، ۱۴ دانشجو در رشته های دستیاری اطفال و داخلی، ۴۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۳۳ دانشجو بین الملل و ۱۵۱ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه پذیرش شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما