شناسهٔ خبر: 56510437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۶۰ پنل خورشیدی به عشایر مستقر در نهاوند واگذار شد

فاطمه ظفری

رئیس اداره امور عشایری شهرستان نهاوند گفت: طی یک‌سال گذشته ۲۶۰ پنل خورشیدی در اختیار عشایر مستقر در شهرستان نهاوند واگذار شد.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم بنی‌هاشمی در تشریح این خبر، اظهار کرد: براساس سیاست کلان سازمان امور عشایری و به منظور حفاظت از محیط زیست، برق محل اسکان عشایری که بیش از چهار کیلومتر با شبکه‌های برق شهرستان فاصله داشته باشند، از طریق پنل‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا هستند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را نیز تأمین خواهند کرد.

بنی‌هاشمی از انعقاد قرارداد لازم برای خرید و نصب این پنل‌ها خبر داد و افزود: قیمت هر پنل خورشیدی در حال حاضر ۱۰ میلیون تومان است که تنها ۱۰ درصد آن توسط عشایر و مابقی آن به صورت رایگان توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه دولت برای برق‌دار کردن تمام مناطق عشایری، مطرح کرد: طبق برنامه و قراردادهای منعقد شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ خانوارهای عشایری از طریق پنل‌های خورشیدی برق‌دار شوند.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: برای عشایری که در منطقه اسکان ثابت دارند، از پنل‌های ثابت و برای عشایر کوچ‌رو نیز از پنل‌هایی که قابلیت حمل داشته باشند، استفاده خواهد شد.

وی آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند دانست و ابرازامیدواری کرد که با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از رئیس اداره امور عشایری شهرستان نهاوند، بنی‌هاشمی وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل‌ها دانست و تاکید کرد: این مزیت به مصرف‌کننده کمک می‌کند بدون نیاز به متخصص، به راحتی این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

انتهای پیام 

نظر شما