شناسهٔ خبر: 56507606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از ۸۰۰۰ نفر از آموزش‌های هلال‌احمر در زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۸۸۵۴ نفر از دوره‌های آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه و تخصصی بهره‌مند شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، سید قاسم موسوی، افزود: ارائه آموزش همگانی یکی از مسئولیت‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر به شمار می‌رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره‌مندی شهروندان از آموزش‌های مورد نیاز هستیم.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ۳۶۱ دوره آموزش همگانی، کمک‌های اولیه و تخصصی به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح شهرها و روستاها، دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: ۱۸۶۴ نفر از اعضای خانه‌های هلال در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۶۸ دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات شرکت کرده و از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

موسوی تاکید کرد: علاوه بر این آموزش‌های بیان شده طی شش ماهه گذشته از سال‌جاری، ۳۲ دوره تخصصی برای ۸۳۳ نفر از امدادگران و نجات‌گران فعال در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ارائه شده است.

وی از برگزاری ۴۳ دوره آموزش پایه داوطلبی خبر داد و یادآور شد: در این دوره‌ها نیز ۷۸۸ نفر حضور داشته و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: فراگیران آموزش در جمعیت هلال‌احمر پس از گذراندن دوره آموزش کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته برای دوره پایه داوطلبی و سپس تخصصی هدایت می‌شوند تا از آموزش‌های تخصصی ۸۰ ساعته پایه امداد و پایه نجات نیز بهره‌مند شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه این آموزش‌ها، ارتقای فرهنگ خودامدادی و ترویج فعالیت‌های آموزشی برای مخاطبان است.

وی با بیان اینکه برای همه این فراگیران گواهی‌نامه ارائه می‌شود، اظهار کرد: این آموزش‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرم‌دره، ایجرود و ماه‌نشان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

نظر شما