شناسهٔ خبر: 56507437 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دوران قدرت‌نمایی باقری در بوندسلیگا

چمن و سالن؛ آقاکریم، مردی برای همه زمین‌ها!

ستاره بی‌چون‌و‌چرای دهه هفتاد و هشتاد فوتبال ایران در آلمان روزهای جالبی پشت سر گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" کریم باقری در سال ۱۹۹۷ به عنوان برترین بازیکن فوتبال ایران همراه با علی دایی به آرمینیا بیله‌فلد پیوست و البته بعدها در اظهار نظری تامل‌برانگیز این تصمیم را بدترین انتخاب دوران فوتبالش نامید.

باقری که با گلزنی‌های متوالی‌اش در مراحل انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حسابی به چهره‌ای بین‌المللی برای فوتبال ایران تبدیل شده بود، سرانجام در فصل پیش از جام جهانی و درحالی که ۲۰ گل ملی در سال ۹۷ به ثمر رسانده بود و دومین گلزن ملی سال فیفا لقب گرفته بود، به بیله‌فلد پیوست.

با وجود عملکرد قابل قبول کریم باقری در آرمینیا بیله‌فلد، این ستاره فوتبال ایران به همراه علی دایی اسیر بدشانسی تیمی شدند و با این تیم به بوندسلیگا دو سقوط کردند. هرچند علی دایی به بایرن مونیخ پیوست و فوتبالش را در تیم قهرمان آلمان پی گرفت.

باقری که دو سال دیگر از قراردادش مانده بود، ترجیح داد در آرمینیا بماند و به این تیم برای صعود به به بوندسلیگا کمک کند‌. کاری که با موفقیت انجام شد و در پایان فصل نه‌تنها آرمینیا به عنوان قهرمان به بوندسلیگا برگشت، بلکه کریم هم در تیم منتخب فصل کیکر جای گرفت.

باقری یک سال دیگر را هم در بوندسلیگا سپری کرد و در نهایت بعد از سه فصل عملکرد قابل قبول برای تیم اول شهر بیله‌فلد، به ماجراجویی خودش در آلمان با آمار هفت گل و دو پاس گل در ۵۶ بازی خاتمه داد که به عنوان یک هافبک دفاعی آمار مطلوبی بود.

اما بازی‌های آقا کریم برای آرمینیا به بوندسلیگا یک و دو یا دی‌اف‌بی پوکال محدود نبود. با توجه به اینکه در تعطیلات نیم‌فصل در فوتبال آلمان جام‌های کوچک چند جانبه با حضور تیم‌های مطرح برگزار می‌شد، از دوران حضور کریم باقری قاب‌های جذابی در زمین‌های فوتسال و چمن مصنوعی مانده که احتمالا پیش از این ندیده بودید؛

مسابقات رات‌شِرن کاپ ۱۹۹۸؛ کریم باقری در اولین فصل حضورش در فوتبال آلمان در تورنمنت فوتسالی‌ای که در شهر هامبورگ برگزار می‌شد، یکی از بازیکنان آرمینیا بیله‌فلد بود. تکل آقا کریم روی پا ویتندورف، بازیکن مشهور هامبورگ نشان می‌دهد یکی از برترین هافبک‌های تاریخ فوتبال آسیا در هیچ زمین و تورنمنتی باخت را برنمی‌تابد. بازی آرمینیا بیله‌فلد مقابل بایرن مونیخ در جام خیریه هالن‌مسترز دورتموند؛ جایی که کریم باقری، هافبک غیرقابل نفوذ آن روزهای فوتبال دنیا در دومین سال حضورش در بیله‌فلد با کارستن یانکر، مهاجم معروف بایرن مونیخ در زمین چمن مصنوعی تنه به تنه شده است.

کریم باقری به عنوان یکی از برترین و کامل‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به واسطه دوران حضورش در فوتبال اروپا و نقش‌آفرینی در ترکیب تیم ۹۸ در جام جهانی، چهره‌ای شناخته‌شده در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود و چه بسا اگر نظر مدیران بایرن مونیخ در جذب او تغییر نمی‌کرد، امروز در جایگاهی بسیار بالاتر از آنچه هست، قرار می‌گرفت.

نظر شما