شناسهٔ خبر: 56507328 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:

افزایش ۲ درصدی مصرف برق در خوزستان در نیمه اول سال

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی شش ماه اول سال جاری حدود ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سید مهرداد بلادی موسوی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال، ۲۳ هزار و ۱۰۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۰.۰۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان برق تولیدی ۳۱.۷۶ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۶.۷۴ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۵ درصد از کل انرژی تولیدی به وسیله نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه تحویل شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۱۵ هزار و ۴۱۹ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۳۹ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۱ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

بلادی موسوی عنوان کرد: انرژی مصرفی در شش ماهه اول ماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۷ هزار و ۶۲۱ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۲ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی ادامه داد: پیک شهریورماه نیز ۸ هزار و ۵۳۲ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار شهریور سال قبل، ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

بلادی موسوی تصریح کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات آن در بخش آبی و پنج هزار و ۲۷ مگاوات در بخش حرارتی است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

منبع: ایسنا

نظر شما