شناسهٔ خبر: 56507201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی:

توسعه، مبتنی بر وجود امنیت اجتماعی است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی توسعه را مبتنی بر وجود امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: وجود امنیت اجتماعی نیز به وجود امنیت در ابعاد دیگر وابسته بوده که اساس آن، امنیت حقوق فردی و اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی هدف اساسی از تشکیل سازمان گسترده‌ای همچون نیروی انتظامی با حجم بالای ماموریت‌های مختلف را در درجه اول استقرار نظم و امنیت و تأمین و آسایش عمومی و فردی عنوان کرد و افزود: حسب تجربیات، هنگامی که پلیس در این بعد با موفقیت عمل کند، در ابعاد دیگر و سایر ماموریت‌ها نیز به سهولت موفق خواهد شد.

وی با بیان این‌که در تاریخ، هیچ جامعه‌ای را سراغ نداریم که فارغ از دغدغه‌های امنیتی روزگار را سپری کرده باشد، ادامه داد: وجود نظم و امنیت اجتماعی در جوامع سازمان یافته جزو اساسی‌ترین عامل توسعه و رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به شمار می‌رود که بدون رعایت آزادی‌های فردی تحقق آن امکان پذیر نیست.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به این‌که امنیت و نظم لازم و ملزوم یکدیگرند، اظهار کرد: جامعه بدون نظم اجتماعی فاقد امنیت بوده و این فقدان امنیت نیز حاکی از عدم وجود نظام اجتماعی مقتدر است، در جامعه‌ای با این شرایط، احساس امنیت به تدریج از میان یک ملت رخت بر می‌بندد.

وی با بیان این‌که نقش نیروهای پلیس در تأمین امنیت و برقراری احساس امنیت در بین مردن نقش بسیار مهم و انکارناپذیر است، یادآور شد: محافظت از اجتماع، کمک به مردم و ایجاد اطمینان قلبی در مردم و نیز اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم و از همه مهم‌تر اجرای صحیح قانون از وظایف عمومی این نیرو است.

نستوهی با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی فقط یک نهاد و سازمان سرکوبگر نیست، بلکه نهاد حفظ امنیت و آرامش مردم است، اضافه کرد: اگر نهاد حاکمیت در یک طرف و مردم در طرف دیگ باشند، نیروی انتظامی مابین این دو بوده و می‌تواند با یک برنامه ریزی دقیق و مشارکت مردمی، به راحتی در تامین امنیت موفق باشد.

وی در خاتمه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، ابراز کرد: از شهامت، شجاعت، سعه صدر و فداکاری‌های نیروی انتظامی در حوادث اخیر قدردانی کرده و به روح شهدای اخیر سلام و درود می‎فرستیم.

نظر شما