شناسهٔ خبر: 56506830 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راهکار مقابله با تلاش دشمن برای نفوذ بین دانش‌آموزان

کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بین دانش‌آموزان، گفت: تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی و بحث و گفت‌وگوی افراد مختلف مانند جانبازان، ایثارگران و مدافعان حرم در مدارس با دانش‌آموزان، برگزاری اردوها و دیدار با شخصیت‌های دینی و مراجع تقلید با نسل جوان و پاسخ به شبهات آنان، برای مقابله با تبلیغات و تلاش دشمن جهت نفوذ بین نسل جوان، بسیار مؤثر است.

صاحب‌خبر -

ناصر شهریاری کارشناس تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به نقش معلمان در مقابله با اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: معلمان می‌توانند با بهره‌گیری از جهاد تبیین به سؤالات دانش‌آموزان جواب دهند و در مورد اهداف دشمنان از اغتشاشات روشنگری کنند و با بیان واقعیت‌ها از گذشته و عملکرد جدایی طلبان، منافقان و ... در مورد مردم ایران حقایق را به راحتی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بین دانش‌آموزان، افزود: تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی و بحث و گفت‌وگوی افراد مختلف مانند جانبازان، ایثارگران و مدافعان حرم در مدارس با دانش‌آموزان، برگزاری اردوها و دیدار با شخصیت‌های دینی و مراجع تقلید با نسل جوان و پاسخ به شبهات آنان، برای مقابله با تبلیغات و تلاش دشمن جهت نفوذ بین نسل جوان، بسیار مؤثر است.

شهریاری با تأکید بر استخدام معلمان از طریق تربیت معلم، گفت: باید تربیت معلم گسترش یابد و افراد برگزیده، مؤمن و وطن دوست به این مقام دست یابند که دغدغه دین و کشور دارند و واقعا برای فرزندان کشورمان دلسوز باشند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید در مدارس هر ماه برنامه‌هایی مانند آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی قومیت‌های مختلف کشور برگزار شود و زندگی چند هزارساله اقوام ایرانی برای دانش‌آموزان بازگو شود و عوامل تهدید و نقشه‌های شوم کشورهای مختلف برای برهم زدن این وحدت به دانش‌آموزان بیان شود.

این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه دشمن به دنبال تجزیه طلبی کشورمان است، افزود: اگر اهداف دشمنان از تجزیه کشور درست بیان شود، تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر به دانش‌آموزان بیان شود که هدف دشمن از تجزیه، جلوگیری از ایران‌قوی و انسجام یافته و جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی و مردم است، دانش‌آموزان جلوی دشمن می‌ایستند.

وی با اشاره به افزایش سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و مردم، اظهار کرد: اگر اخبار صحیح سریع‌تر و قبل از انتشار شایعات اطلاع رسانی شود، شایعات کم اثر می‌شوند؛ گاهی اتفاقی در جامعه می‌افتد و اصلا اطلاع رسانی نمی‌شود پس میدان به جولان شایعه پردازان و خائنان واگذار شده است.

پایان پیام/

نظر شما