شناسهٔ خبر: 56506060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقاضای نان در مراغه افزایش یافت

قرارگاه تنظیم بازار نان در مراغه تشکیل شد

مراغه- ایرنا- افزایش تقاضا به دلیل برداشت محصول در باغ‌های مراغه و سودجویی برخی از نانوایی‌ها به واسطه اختلاف قیمت آرد دولتی و آزاد موجب شد تا طی روزهای اخیر صف‌های طولانی در مقابل نانوایان شکل بگیرد و فرماندار این شهرستان ویژه در واکنش به این مشکل اهالی، قرارگاه تنظیم بازار نان تشکیل دهد.

صاحب‌خبر -

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به فعالیت سه‌ نوبته این قرارگاه و تشکیل جلسات متعدد با متولیان امر اشاره و بیان کرد: افزایش تعداد بازرسان از ۲ نفر به ۳۰ نفر، افزایش ۸۰ تنی سهیمه آرد شهرستان، آغاز فعالیت ۱۰ نانوایی در نوبت بعدازظهر، کنترل مبادی خروجی شهر و ابلاغ نامه اخطار به صاحبان نانوایی‌ها جزو مصوبه‌های همین قرارگاه طی ۲ روز گذشته بوده است.

داود اسدیان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه عرضه نان در سایه همین مصوبه‌ها و افزایش نظارت‌ها به شرایط عادی برگردد، اضافه کرد: دولت در این شهرستان ۳۷ میلیارد تومان یارانه آرد پرداخت می‌کند تا مردم بتوانند این نعمت ارزشمند را با قیمتی مناسب تهیه کنند اما هرازچندگاهی مشکل عرضه نان در شهرستان تکرار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر حسن اجرای مصوبه‌های قرارگاه تنظیم بازار نان در سطح شهرستان از تکرار مشکل عرضه نان جلوگیری خواهد کرد، ادامه داد: ۳۰ بازرس جدید در قالب ۱۰ گروه سه نفری نسبت به تشدید نظارت‌ها بر نانوایی‌ها اقدام می‌کنند.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه به توقیف یک خودرو پر از نان لواش طی روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس مصوبه‌های قرارگاه، هر خانواده فقط می‌تواند ۴۰ عدد نان لواش در روز تهیه کند و تعزیرات حکومتی نیز با حمل انبوه به صورت قانونی برخورد خواهد کرد.

به گفته «اسدیان» غذاخوری‌ها باید نان مورد نیاز خود را از نانوایان آزادپز تهیه کنند و برای روستاهایی که نانوایی ندارند نیز حواله صادر شده و نان اهالی تحت نظارت بازرسان به این روستاها ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساعت کار، میزان سهیمه و تلفن رسیدگی به شکایت‌ها در همه نانوایی‌های شهرستان نصب شده است، از اهالی خواست تا نظارت مردمی را با هدف دفاع از حق و حقوق خودشان جدی بگیرند و هرگونه تخلف را به قرارگاه تنظیم بازار نان در محل فرمانداری اطلاع دهند.

وی ادامه داد: بر همین اساس با هرگونه تخلف و تخطی از قانون در واحدهای نانوایی که چه به وسیله بازرسان محسوس یا نامحسوس کشف شده و چه از سوی مردم و مصرف‌کنندگان گزارش، و در نهایت احراز شود، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

اسدیان اضافه کرد: علاوه بر تصمیم‌های تنبیهی قرارگاه تنظیم بازار نان مراغه، پرونده‌های تخلف نانوایی‌ها بر اساس مواد یک و سه مصوبه سران قوا در جلسه ۶۹ شورای عالی اقتصادی کشور مصوب ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، با تفویض اختیارات ویژه به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه‌ها کلیه جرایم نانوایی‌ها در همه مراتب پنج برابر شده، اضافه کرد: متخلف نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم و نانوایی پلمب شده و بنر معرفی متخلف صنفی تا ۱۰ روز در مقابل آن نصب می‌شود.

به گزارش ایرنا ۲۴۰ نانوایی لواش‌پز در مراغه فعال است اما هرازچندگاهی عرضه نان در این شهرستان ۲۶۰ هزار نفری محدود می‌شود که به عقیده کارشناسان نشتی آرد به دلیل اختلاف قیمت از عوامل اصلی این محدودیت به شمار می‌رود؛ اختلاف قیمتی که به گفته مسئولان برای هر کیسه آرد ۴۰ کیلویی در زمان حاضر به ۶۲۰ تا ۶۳۰ هزار تومان می‌رسد.

نظر شما