شناسهٔ خبر: 56506056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۲ هزار تُن گردو در ۶۵۰ هکتار از باغات فیروزکوه

فیروزکوه- مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه از پیش بینی برداشت دو هزار تُن گردو در ۶۵۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: به علت وقوع سیل مردادماه برداشت این محصول ۱۰ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

اردلان فرازی در گفتگو با خبرنگار مهر، از پیش بینی برداشت دو هزار تُن گردو در ۶۵۰ هکتار از باغات فیروزکوه همزمان با فصل پاییز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال کشاورزان و باغداران فیروزکوه به سمت کشت ارقام جدید رفته ایم که هم عملکرد بالایی دارند و هم به سرما مقاوم می‌باشند.

فرازی با بیان اینکه امسال ۳۰ هکتار به سطح زیر کشت گردو در فیروزکوه افزوده شده است گفت: با وجود افزایش سطح زیر کشت سیل حبله رود مجموع برداشت گردو در این شهرستان کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه عنوان داشت: با توجه به شرایط خاص و سیل حبله روز و آسیبی که به درخت‌های گردو وارد شد پیش بینی می‌شود در هر هکتار سه تُن برداشت محصول گردو در باغات فیروزکوه را داشته باشیم.

وی عنوان داشت: برداشت گردو در فیروزکوه تا اواخر مهرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود از باغات این شهرستان تا پایان این زمان دو هزار تُن گردو برداشت شود که با توجه به وقوع سیل این مقدار ۱۰ درصد کاهش داشته است.

نظر شما