شناسهٔ خبر: 56505707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شنبه ۱۶ مهر؛

کتاب «همپای کودک» در فرهنگسرای خانواده معرفی می‌شود

آئین معرفی کتاب «همپای کودک» تازه‌ترین اثر رضا پورحسین همزمان با روز جهانی کودک در پانزدهمین نشست گنجینه خانواده روز شنبه ۱۶ مهر در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، فرهنگسرای خانواده روز شنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۰ میزبان آئین معرفی کتاب «همپای کودک» تازه‌ترین اثر رضا پورحسین همزمان با روز جهانی کودک در پانزدهمین نشست گنجینه خانواده است.

کتاب «هم‌پای کودک» سعی دارد راه ورود به دنیای ذهنی و روانی کودک را نشان داده و راه‌های زمینه‌سازی برای شکوفایی بذرهای زیستی و فطری او را در مسیر رشد و تربیت معرفی کند و مباحث این کتاب مبتنی بر مبانی انسان‌شناسی الهی و سودجستن از یافته‌های علمی روانشناسی کودک و روانشناسی رشد، مطرح شده است.

انسان‌ها وقتی زاده می‌شوند، علاوه بر تجهیزات زیستی، دارای فطرت خداگرایی، نیکویی پسندی و زیبایی دوستی‌اند. نوزاد انسان لوح سفید نیست که فاقد هرگونه فطرت و برنامه رشد باشد. بر این اساس، بذر فطرت و برنامه رشد در جانِ وی نهاده شده و وظیفه مربی، تنها فراهم نمودن زمینه‌های شکوفایی و بالندگی کودک است تا بذرها شکفته و بارور شوند. برای شکفتن کودک نیاز است او را بشناسیم، نیازهای او را بدانیم، و دریچه ورود به دنیای ذهنی و روانی کودک را مشخص کنیم تا در مسیر رشد خوب قرار گیرد.

کتاب «همپای کودک» در ۲۶۰ صفحه از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سال ۱۴۰۱ روانه بازار نشر شد.

رضا پورحسین از مدیران قدیمی صدا و سیما است و دارای سوابقی نظیر عضویت در هیأت ممیزه دانشگاه تهران، عضویت در کمیته واژه‌گزینی شورای عالی زبان و ادب فارسی، ریاست شورای هنر سازمان صداوسیما و … است.

منبع: مهر

نظر شما