شناسهٔ خبر: 56503841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

تامین منابع مالی حوزه مسکن از طریق بازار سرمایه| صندوق زمین و ساختمان تشکیل شود

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال استفاده از روش های جدید تامین مالی حوزه مسکن از طریق بازار سرمایه هستیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری بازار – بدون تردید بخش مسکن یکی از مهم‌ترین و سرمایه‌برترین بخش‌های اقتصاد کشور است و ارزش سرمایه موجود در آن سـهم بزرگی از کل سرمایه کشور را شامل می‌شود. از جمله عمده‌ترین چالش‌های بخش مسکن به‌خصوص در شرایط فعلی اقتصاد کشور، مسئله تأمین‌مالی آن است.

باوجود ابزارهای تأمین‌مالی در بازار سرمایه، شاهدیم که تأمین‌مالی بخش مسکن عموماً بر منابع بانکی محدود شده است. در حقیقت، سازوکار ابزارهای تأمین‌مالی برای عده‌ای از عموم به‌خصوص انبوه‌سازان و تولیدکنندگان شیوه‌ای نوین محسوب می‌شود که رغبتی برای ورود به این ساختارها را ندارند.

با وجود چالش های عمده در زمینه تامین مالی حوزه مسکن برخی از نمایندگان مجلس هم تاکید دارند که یک ریال هم درون صندوق ملی مسکن منابع نداریم تا بتوان از طریق آن وضعیت ساخت و ساز مسکن در کشور را بهبود بخشید.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره تعیین راهکارهای جدید برای تامین منابع مالی حوزه مسکن، بیان کرد: آنچه که هم اکنون به دنبال آن هستیم، استفاده از روش های جدید تامین مالی حوزه مسکن از طریق بازار سرمایه است.

وی بیان کرد: به واقع تشکیل صندوق زمین و ساختمان یکی از راهکارهایی است که می توان آن را از طریق شرکت های سرمایه گذاری بخش مسکن در حوزه بازار سرمایه عملیاتی کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما می توانیم در کنار استفاده از روش های دیگر، به تامین مالی حوزه مسکن کمک کنیم، بیان کرد: قرار است این پیشنهادات در قالب یک گزارش در کمیسیون نهایی شود و البته این پیشنهادات به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اطلاع داریم در وزارت راه و شهرسازی روی این بخش ها کار کارشناسی انجام می شود و امیدواریم اتفاقاتی که در ابتدای نیمه دوم سال جاری رقم می خورد بتواند فرآیند ساخت و ساز بخش مسکن را تسریع کند.

نظر شما