شناسهٔ خبر: 56495569 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فروش بخاری‌های برقی در آلمان افزایش یافت

رسانه آلمانی با بیان این که بحران انرژی بدترین آسیب را به اقتصاد آلمان می‌زند نوشت ۹۵۸ هزار بخاری برقی از ابتدای سال جاری فروخته شده است.

صاحب‌خبر -

دویچه وله گزارش می‌دهد که ۹۵۸ هزار بخاری برقی از ابتدای سال ۲۰۲۲ در آلمان فروخته شده است و این جهش قابل توجه ۷۶ درصدی از ژانویه تا آگوست در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد.

شرکت تحقیقات بازار «Growth from Knowledge» در بیانیه‌ای اعلام کرد رشد ارزش از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ تنها به دلیل رشد اقتصادی در آلمان بوده است. همه بازار‌های دیگر نتیجه منفی در ارزش و حجم را برای ژانویه تا اوت ۲۰۲۲ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهند.

این مقایسه ممکن است به این معنی باشد که بحران انرژی در اروپا بدترین آسیب را به اقتصاد آلمان می‌زند.

یکی از مدیران ارشد بزرگترین اپراتور انتقال انرژی در آلمان هشدار داده است که برلین ممکن است مجبور شود زمستان امسال صادرات برق به فرانسه و سایر کشور‌ها را کاهش داده یا قطع کند تا از سقوط شبکه برق خود جلوگیری کند.

به گزارش فایننشال تایمز، «هندریک نویمان» مدیر فنی آمپریون، بزرگترین اپراتور از چهار اپراتور شبکه برق آلمان گفت که «برای جلوگیری از کمبود برق و تنگنا‌ها ممکن است حتی توقف در صادرات را هم به عنوان آخرین راه حل، ضروری بدانیم». با این حال، او گفت چنین سناریویی احتمالاً برای چند ساعت خواهد بود، نه چند روز.

این در حالی است که طبق گزارش آسوشیتدپرس، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد به دنبال اقدام روسیه در قطع بخش اعظم صادرات گاز این کشور به اروپا، این قاره زمستان امسال با «خطر بی‌سابقه» کمبود منابع گاز طبیعی روبه‌رو است.

نظر شما