شناسهٔ خبر: 56475676 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

در دیدار مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر صمت مطرح شد:

فعال شدن بیش از ۷۰ واحد صنعتی راکد در گیلان در یک سال گذشته

معاون وزیر صمت از تلاش برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، علی رسولیان گفت: در استان گیلان ۹۱۷ واحد صنعتی وجود دارد که بر اساس بررسی هایی که از سال گذشته تا کنون انجام شده است از این تعداد ۱۹۴ واحد راکد وجود داشت و ۲۸۳ واحد نیز با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت میکردند.رسولیان افزود: در یک سال گذشته ۷۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته اند و برای امسال نیز برنامه های خوبی داریم تا با توجه به منابع در اختیار، ظرفیت واحدهای نیمه فعال را نیز برای تولید افزایش دهیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به واگذاری های واحدهای تجاری و صنعتی در استان گفت: تنها به دو صورت یعنی ثبت نام در سامانه یکپارچه و یا انجام مزایده واگذاری ها ثبت می شوند و اگر خارج از این دو موضوع واگذاری صورت بگیرد همکاران ما دچار تخلف شده اند.

وی در تشریح واگذاری به صورت مزایده گفت: برای مزایده ها ارزیابی کیفی تعیین می شود و شاخص های قابل اندازه گیری در این خصوص مشخص شده است.معاون وزیر همچنین با اشاره به هزینه های عمرانی گفت: در سال گذشته کل هزینه های عمرانی زیر ساخت ۱۲۶ میلیارد تومان بوده است و مقرر شده تا سال آینده این رقم به ۲۵۹ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی در خصوص آغاز پروژه های جدید عمرانی به تصفیه خانه های فومن و سفید رود اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه فومن تا اسفند ماه سال جاری به بهره برداری می رسد و تصفیه خانه سفید رود که چندین سال بلاتکلیف مانده بود در سال گذشته مناقصه ای برای آن انجام شد که در نهایت ۲۵ میلیارد تومان تامین اعتبار کردیم تا کار در آن آغاز شود.

رسولیان همچنین با تاکید بر لزوم شهرک سازی گفت: لازم است ۷۰ درصد پول صرف شهرک سازی شود و همچنین بودجه ها باید از محل مزایده ها دو برابر شود.

معاون وزیر صمت در این جلسه با اشاره به قیمت بالای زمین در استان گیلان گفت: ما در استان گیلان یک مشکل جدی داریم و آن زمین است و علتی که راه اندازی و شروع به کار یک واحد گران تمام میشود اینست که زمین وجود ندارد و ما باید زمین را خریداری کنیم و از طرفی قیمت زمین ها بسیار بالاست.

وی همچنین گفت: در استان گیلان ۶۸۲ طرح در حال اجرا وجود دارد که از این میزان خیلی از طرح ها ساخته نشده است و با تلاش صورت گرفته از سال گذشته تا کنون ۹۹۸ هکتار از این طرح ها را پس گرفته ایم.

نظر شما