شناسهٔ خبر: 56475582 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

خوب و بد استفاده از «شلف» در آشپزخانه

افراد زیادی قفسات و شلف های باز در آشپزخانه را به جای کابینت انتخاب می کنند. این روند روستیک و یا مدرن آنقدر محبوب شده است که صاحبان خانه و طراحان در مورد اینکه آیا قفسه های باز برای دکوراسیون آشپزخانه بهتر است یا خیر بحث می کنند.

صاحب‌خبر -
  • مزایا استفاده از شلف چوبی باز در آشپزخانه
  • جادار بودن
  • استفاده آسان
  • جنبه تزئینی
  • بزرگتر نشان دادن فضا
  • ایراد اصلی شلف های دیواری آشپزخانه
  • شلوغ شدن قفسات
  • نگهداری بیشتر
  • نیاز به احتیاط بیشتر
  • مشاهده آسان اقلام داخل قفسات

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مقاله مزایا و معایب استفاده از شلف چوبی در آشپزخانه برای ایجاد دیدگاه بهتر بررسی می کنیم. قبل از برجسته کردن مزایا و معایب قفسه‌های باز، بدانید که قفسه‌های باز آشپزخانه به دو شکل هستند.

اولین نوع به شکل فرم کابینت است. قفسه باز کابینت مانند یک کابینت استاندارد بدون در است. به طرز وحشتناکی شبیه قفسه کتاب است.

نوع دوم رایج ترین نوع است. کابینتی را بدون چهار دیواری که آن را احاطه کرده تصور کنید. نتیجه نداشتن چهارچوب همان چیزی است که از ابتدا صاحبان خانه را به قفسه بندی باز جذب می کند. و اما مزایا و معایب دیگر قفسه های باز چیست؟

مزایا استفاده از شلف چوبی باز در آشپزخانه

شلف

جادار بودن

قفسه های باز جادار هستند. این باعث می شود آشپزخانه بزرگ و مطبوع به نظر برسد زیرا درب کابینت وجود ندارد و همه چیز به راحتی قابل مشاهده است.

استفاده آسان

مشاهده راحت تر قرار دادن لوازم را آسان می کند. ظروف آشپزی، لیوان، بشقاب و سایر لوازم با قفسه های باز به راحتی پیدا می شوند. در نتیجه با این استفاده آسان زمان آماده سازی انواع مواد غذایی در آشپزخانه و یا تمیز کردن آن کاهش می یابد.

جنبه تزئینی

قفسه های باز تزئینی هستند. اقلام موجود در قفسه‌ها در عین حال که کاربردی باقی می‌مانند، دکور آشپزخانه نیز هستند.

بزرگتر نشان دادن فضا

شلف چوبی دیوارکوب باز آشپزخانه های کوچک را بزرگتر نشان می دهد. کابینت ها فضاهای ذخیره سازی حجیمی هستند که آشپزخانه های کوچکتر را به فضایی تنگ تبدیل می کنند. قفسه بندی باز فضا را گسترش می دهد و آن را بزرگتر نشان می دهد.

ایراد اصلی شلف های دیواری آشپزخانه

شلوغ شدن قفسات

قفسه ها شلوغ می شوند. اقلام بیش از حد در قفسه های باز نشان دهنده بهم ریختگی و بی نظمی است. شما می توانید ببینید که چه زمانی اقلام بی ارزش می شوند.

نگهداری بیشتر

شلف های باز نیاز به نگهداری دارند. برخلاف کابینت هایی که لوازم را از گرد و غبارمحافظت می کنند، قفسه های باز مستعد گرد و غبار هستند. برای حفظ جذابیت قفسه های باز نیاز به گردگیری مداوم دارد.

نیاز به احتیاط بیشتر

قفسه های باز خطرناک هستند. مگر اینکه تنها، با همسر و یا با نوجوانان زندگی کنید، قفسه بندی باز برای کوکان خطرناک است. بچه های کوچک می توانند با به راحتی با لوازم داخل قفسات و یا خراب کردن آنها به خود آسیب برسانند.

مشاهده آسان اقلام داخل قفسات

میهمانان و سایر افرادی که به منزل شما رفت و آمد دارند می توانند اقلام قفسه باز را مشاهده کنند.

در متن بالا مزایا و معایبت استفاده از شلف چوبی باز در فضای آشپزخانه را بررسی کردیم. از نظر فضای ذخیره سازی، انتخاب قفسه های باز هرگز جواب درست یا غلطی نیست. به شدت بستگی به اولویت افراد دارد. فقط در صورتی روی قفسه های باز سرمایه گذاری کنید که مزایا و معایب آن را بررسی کردید.

 

منبع: لومه

نظر شما