شناسهٔ خبر: 56474114 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با دانش بنیان ها میتوان صنعت خودرو را متحول کرد

برای توسعه یک محصول، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نوآوری را با استفاده از محصولات با کیفیت مناسب، دارای فناوری به‌روز و قیمت تمام شده پایین به خطوط تولید وارد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ حرکت سریع صنعت خودرو جهان و استفاده از فناوری‌های به‌روز و نوآوری در ساخت خودرو‌های الکتریکی و خودران، نشان می‌دهد که صنایع خودروسازی ایران نیز باید برای رسیدن به سطح صنعت خودروسازی جهان، فناوری و نوآوری را پایه اصلی تولیدات خود قرار دهد.
برگزاری جلسات مستمر خودروسازان با شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه نیاز‌ها می‌تواند نه‌تنها در ارتقای تولید و کیفیت خودرو مؤثر باشد بلکه صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته باشد. 
شرکت‌های دانش‌بنیان توان تولید قطعات و تجهیزاتی را دارند که پیش‌تر از کشور‌های دیگر وارد می‌شده و دانش فنی آن در کشور نبوده است، به‌عنوان‌مثال ساخت موتور هیبریدی یکی از نیاز‌های صنعت خودرو محسوب می‌شود که دانش‌بنیان‌ها می‌توانند این نیاز را برطرف سازند.
ساخت چسب دور شیشه خودرو محصول دیگری است که معمولا از اروپا وارد می‌شود و با تولید آن می‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد و حتی بعد از تأمین نیاز داخلی به‌سوی صادرات گام برداشت. 
اعتماد به این شرکت‌ها، مسیری است که یک روزه حاصل نمی‌شود بلکه در یک مسیر و همکاری دوسویه، صورت خواهد پذیرفت. ازاین‌رو خودروسازان برای واگذاری بخشی از فعالیت‌های خود به شرکت‌های دانش‌بنیان باید اقداماتی را انجام دهند.
اکنون با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان زمینه برای توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است. اگر قرار است تولید در کشور اتفاق بیفتد و این تولید به لحاظ کیفی و کمی پشتیبانی علمی بشود، رویکرد دانش‌بنیانی برای ایجاد نوآوری از الزامات است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما