شناسهٔ خبر: 56469199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میزبانی همدان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش زورخانه‌ای کشور

سینا بیدمشکی

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: استان همدان میزببان رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای المپیاد استعدادهای برتر کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی حقیقی در جمع خبرنگاران ورزشی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر از روز هشتم مهرماه در استان‌های مختلف آغاز شده و برگزاری تمام برنامه‌های این مسابقات حدود یک ماه طول می‌کشد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ورزشکاران در ۲۸ رشته و در دو بخش دختران و پسران به میزبانی استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، مازندران، زنجان و همدان و با شرکت ۴۷۸۱ دختر و ۶۵۱۵ پسر در طرح‌های استعدایابی حضور خواهند داشت.

حقیقی با بیان اینکه همدان میزبان المپیاد استعدادهای برتر ورزش‌های زورخانه‌ای کشور خواهد بود، تصریح کرد: در این دوره از رقابتها ورزشکاران از ۲۰ الی ۲۲ مهرماه سال جاری در رشته های تیمی زورخانه ای و مهارت های فردی اعم از چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده و میل بازی رقابت خواهند کرد.

وی با قدردانی از وزارت ورزش و جوانان در برگزاری این رویداد بزرگ کشوری، عنوان کرد: برگزاری المپیاد استعدادهای برتر موجب کشف نخبگان ورزشی و در نتیجه تضمین ورزش قهرمانی ایران اسلامی در سال‌های آینده خواهد شد و بسیار باعث دلگرمی است.

در ادامه علی ضمیری کامل، معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور، مطرح کرد: ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر از استان همدان در قالب ۲۴ هیأت ورزشی به سومین دوره از المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران رشته‌های "تیراندازی، تیراندازی با کمان، شیرجه، واترپلو، اسکیت، وزنه‌برداری، گلف، کشتی آزاد و فرنگی و قایقرانی"، در استان آذربایجان شرقی رشته‌های "سه‌گانه و دوچرخه‌سواری"، در استان اصفهان رشته‌های "بسکتبال، بوکس، هندبال، تنیس روی میز و جودوی بانوان"، در استان زنجان رشته "سنگنوردی"، در استان مازندران رشته‌های "ژیمناستیک، والیبال و بدمینتون"، در استان یزد رشته‌های "شمشیربازی و هاکی" و در استان همدان رشته "ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای" برگزار می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این المپیاد را شناسایی نخبه‌ها و اعزام آنان به رویدادهای بین‌المللی عنوان کرد و در پایان گفت: امیدواریم ورزشکاران همدانی بتوانند در این دوره از رقابت‌ها درخشان ظاهر شوند و صاحب جایگاه ملی و کشوری باشند.

انتهای پیام

نظر شما