شناسهٔ خبر: 56469048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش میزان تخلفات نانوا‌های قزوین

فرماندار شهرستان قزوین گفت:با توجه به افزایش سطح نظارت‌ها و آشنایی نانوایی‌ها با تخلفات بخش خود، در حال حاضر میزان تخلفات نانوا‌های قزوین کاهش چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -

عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان با اشاره به وضعیت نانوایی‌ها، اظهار داشت: با توجه به افزایش سطح نظارت‌ها و آشنایی نانوایی‌ها با تخلفات بخش خود، در حال حاضر میزان تخلفات نانوا‌های قزوین کاهش چشمگیری داشته و امیدواریم با همکاری خوب این قشر، شاهد هیچ تخلفی در آینده نباشیم.

وی با اشاره به تقاضای برخی از نانوا‌ها نسبت به افزایش سهمیه آرد، تصریح کرد: با توجه به بررسی و نظارت‌های دقیق، در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد و برای مناطقی مانند مناطق رودبار الموت و طارم که به صورت موسمی نیازمند به افزایش سهمیه آرد هستند نیز تدابیری اندیشیده شده تا به صورت موقت سهمیه آن‌ها در فصول برداشت محصولات کشاورزی، افزایش پیدا کند.

کاظمی، به ضرورت اعلام هرچه سریع‌تر الگوی کشت، افزود: در شرایط کنونی ما به مراقبت بیشتر در این حوزه نیازمندیم تا زمینه برای موج سواری برخی افراد فراهم نشود و در این زمینه، یکی از مطالبات اصلی مردم و کشاورزان در حال حاضر تعیین الگوی کشت می‌باشد که باید در اسرع وقت و طبق وعده وزیر کشاورزی، مشخص و به مردم اعلام شود.

به گفته فرماندار قزوین، الگوی کشت برای هر استان با توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های موجود تهیه شده و در صورت اعلام باید کشاورزان هر استان براساس آن عمل کنند و در عین حال نیز تسهیلات و حمایت وزارت کشاورزی در قالب این سند به استان‌ها و کشاورزان ارایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس سند الگوی کشت شاهد صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی خواهیم بود، تصریح کرد: کشت محصولات کم آب‌بر و محصولات راهبردی کشاورزی، کشت مقاوم به خشکی با دوره آبیاری کوتاه‌تر، بکارگیری آبیاری نوین و انتقال کشت ارقام آب‌بر از کشت تابستانه به کشت پاییزه برای استفاده از آب باران از جمله مواردی هستند که در الگوی کشت مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار قزوین یادآور شد: کشاورزان صاحب زمین تصمیم‌گیرندگان اصلی هستند و الگوی کشت نیز تنها برای آن‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانند به سمت الگوی کشت درست هدایت شوند و به واسطه آن بخشی از مشکلات آب استان هم مرتفع شود.

نظر شما