شناسهٔ خبر: 56465405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قیمت گوشت مرغ گرم در البرز کاهش می یابد

کرج - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به افزایش گوشت مرغ گرم در طی هفته های گذشته در بازار مصرف، گفت: به زودی قیمت این محصول با نرخ مصوب در بازار عرضه می شود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ از مدتی پیش از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: پس از این اعلام قیمت، هیچ گونه تغییر قیمتی نداشته ایم و ابلاغ جدیدی از سوی  سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان  اعلام نشده است.

وی یکی از دلایل گرانی گوشت مرغ گرم در بازار مصرف را موضوع عرضه و تقاضا عنوان کرد و اظهار داشت: اواخر شهریور ماه در بستر فضای مجازی مطلبی از سوی اتحادیه مرغداران منتشر شد که دولت تصمیم دارد در پایان شهریور ماه قیمت اصلاحی مرغ را اعلام کند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز  با بیان اینکه استان البرز در تولید گوشت مرغ خودکفا نیست، گفت: در پی این اظهارنظر، ورودی گوشت مرغ گرم از سوی استان های واردکننده کاهش یافت به همین دلیل شاهد یک شوک قیمتی در بازار مصرف شدیم.

عظیمی افزود: در همین راستا جهاد کشاورزی البرز به عنوان متولی تامین گوشت مرغ از ذخایر استراتژیک استان با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام استفاده کرده و گوشت مرغ منجمد را با قیمت مصوب ۴۸ هزار تومان وارد بازار مصرف کرد.

وی میزان ورودی گوشت مرغ گرم را به استان رو به افزایش دانست و اظهار داشت: به دلیل ماندگاری کوتاه گوشت مرغ گرم، تولیدکنندگان و کشتارگاه ها قادر به نگهداری طولانی مدت این فراورده نیستند به همین دلیل میزان عرضه گوشت مرغ گرم در بازار در روزهای آینده افزایش می یابد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز نیاز روزانه بازار استان به گوشت مرغ گرم را ۲۵۰ تن عنوان کرد و گفت: حدود ۲۵ تن از این محصول توسط بارانداز فردیسان تامین می شود و مابقی آن توسط بقیه صنوف وارد استان می شود.

وی با اشاره به اینکه تاچندی پیش نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغ گوشتی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می شده است، افزود: اکنون این نهاده ها با ارز نیمایی تهیه می شود که نیاز است تا یک بازنگری در قیمت مصوب از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شود که در اینصورت میزان تولید گوشت مرغ گرم نیز افزایش می یابد.

عظیمی یادآور شد: در صورتیکه مصرف کنندگان در بازار با قیمتی بیش از قیمت مصوب روبرو شدند مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

در استان البرز حدود ۱۷۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحدها در پروسه تولید هستند.

نظر شما