شناسهٔ خبر: 56444737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نخست وزیر ارمنستان: به دنبال تعمیق روابط با ایران هستیم

نخست‌وزیر ارمنستان گفت: ما روابط بسیار نزدیکی با ایران داریم، دیدارهای متقابل، بحث‌های کاری، گفت‌و‌گوهای تلفنی به طور مداوم بین دو طرف انجام می‌شود و البته ما به توسعه روابط خود با ایران علاقه‌مند هستیم و تلاش می‌کنیم تا حداکثر گام‌های عملی را در این راستا برداریم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: نخست وزیر ارمنستان ضمن تقدیر از مواضع ایران در خصوص حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان گفت: ارمنستان روابط خوبی با ایران دارد و در عین حال در جهت تعمیق و گسترش هر چه بیشتر این روابط گام برمی‌دارد.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی، اعلام کرد: ارمنستان حداکثر گام‌های عملی را به منظور تعمیق روابط با ایران بر‌می‌دارد.

وی ضمن تقدیر از مواضع ایران در خصوص حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان گفت: ارمنستان روابط خوبی با ایران دارد و در عین حال در جهت تعمیق و گسترش هر چه بیشتر این روابط گام برمی‌دارد.

پاشینیان در پاسخ به این سوال که "بر اساس موضع ایران که در بیانیه‌های متعدد در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان پس از تجاوز جمهوری آذربایجان به سرحدات کشورمان مطرح شده است، چه اقداماتی برای تعمیق روابط با ایران انجام می‌شود؟"، ضمن مقایسه مواضع سازمان پیمان امنیت جمعی و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و همسایه، گفت: در اینجا اساسی‌ترین مساله اتخاذ موضع مشخص و صریح است، چرا که عملکرد از بطن موضع‌گیری نشات می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما با ایران همکاری‌های بسیار نزدیکی داریم. همچنان که می‌دانید من با رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک نیز دیدار کردم. ما گفت‌و‌گوی مفصل و طولانی در خصوص مسائل مختلف داشتیم و به ویژه در مورد توسعه روابط خود و همچنین وضعیت منطقه گفت‌و‌گو کردیم.

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: ما روابط بسیار نزدیکی با ایران داریم، دیدارهای متقابل، بحث‌های کاری، گفت‌و‌گوهای تلفنی به طور مداوم بین دو طرف انجام می‌شود و البته ما به توسعه روابط خود با ایران علاقه‌مند هستیم و تلاش می‌کنیم تا حداکثر گام‌های عملی را در این راستا برداریم.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما