شناسهٔ خبر: 56435645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی مطرح کرد؛

ممنوعیت خروج مرغ از استان مرکزی/ روزانه ۱۱۶ تن مرغ در استان تولید می شود

صفری با اشاره به اینکه خروج مرغ از استان مرکزی ممنوع است گفت: هیچگونه مجوزی برای خروج مرغ توسط دامپزشکی صادر نمی شود و نیاز است نیروی انتظامی همکاری لازم را برای جلوگیری از خروج مرغ با این سازمان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی،  علی صفری، رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: پس از حذف ارز ترجیحی قیمت مصوب مرغ  هر کیلو۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تصویب شد که بر همین اساس اعتراض مرغداران بر پایین بودن قیمت ها و اختلاف قیمت مصوب با قیمت تمام شده بود. 

صفری اظهار کرد: جوجه ریزی در ۶ ماه امسال کاهش پیدا کرده که یکی از علت های این مهم اختلاف قیمت مصوب در استان مرکزی با سراسر کشور بود بطوری که در برخی استان ها از جمله تهران قیمت افزایش پیدا کرد. 

وی ادامه داد: در همین راستا حدود ۴۰ درصد از مرغ استان به صورت قاچاق از استان خارج می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در ۶ ماهه سال گذشته ۱۵ میلیون و ۹۳۳ هزار قطعه جوجه ریزی و امسال ۱۳ میلیون و ۴۹۴ هزار قطعه با کاهش ۱۵ درصدی انجام شده ، فروردين امسال جوجه ریزی افزایش داشت اما با توجه به بحث ارز ترجیحی از آن پس جوجه ریزی کاهش یافت. 

صفری اظهار کرد: در شهریور امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که کاهش ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. 

وی ادامه داد: تا اواخر مهرماه روزانه ۱۱۶ تن مرغ تولیدی و تا آبان ماه حدود ۱۰۰ تن مرغ تولیدی در استان وجود دارد، مصرف استان در شرایط عادی بین ۸۰ تا۹۰ تن است لذا اگر بتوان از خروج مرغ در استان جلوگیری کرد، تولید بیش از مصرف نیز وجود دارد. 

رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بيان کرد: ۵۹ واحد مرغداری در سطح استان مرغ بالای ۴۶ روز و قابل عرضه دارند و هم اکنون نیز ۲ هزار تن مرغ آماده عرضه در استان موجود است که منتظر اصلاح قیمت هستند. 

وی یادآور شد: قیمت به زودی در آینده نزدیک اصلاح می شود و روند عادی بازمی گردد، خروج مرغ از استان مرکزی ممنوع است و هیچگونه مجوزی برای خروج مرغ توسط دامپزشکی صادر نمی شود و نیاز است نیروی انتظامی همکاری لازم را برای جلوگیری از خروج مرغ با این سازمان داشته باشد. 

صفری بیان کرد: قیمت عرضه مرغ در کشور ۵۸ هزارتومان برای مرغداران تعیین شده که در استان مرکزی این رقم ۴۲ هزارتومان است، اگر به صورت دستوری عمل کنیم بر روی جوجه ریزی تاثیرگذار خواهد بود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: عرضه مرغ در برخی استان های کشور برای مصرف کننده ۶۸ هزارتومان تعیین شده که این قیمت در استان مرکزی بین۶۱ تا ۶۸ هزارتومان است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تامین مرغ دانشگاه ها هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و آمادگی کامل در این خصوص داریم و البته دانشگاه ها باید زودتر نیازهای خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما