شناسهٔ خبر: 56435579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تبلیغات

بهترین منطقه لواسان برای خرید ویلا و آپارتمان

همه ما درباره زیبایی‌ها و آب و هوای معتدل لواسان چیز‌های بسیاری شنیده ایم. کمتر کسی است که دلش نخواهد مدتی را برای دور شدن از شلوغی شهر، در این منطقه ساکن شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

لواسان به جهت بهره مندی از موقعیت جغرافیایی خاص و آب و هوای بی نظیر، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. برای اینکه بتوانید در بهترین منطقه لواسان یک ویلا یا آپارتمان دنج و زیبا خریداری کنید، لازم است با این شهر و مناطق مختلف آن آشنا شوید.

معرفی بهترین مناطق لواسان

همه ما درباره زیبایی‌ها و آب و هوای معتدل لواسان چیز‌های بسیاری شنیده ایم. کمتر کسی است که دلش نخواهد مدتی را برای دور شدن از شلوغی شهر، در این منطقه ساکن شود. امروزه در منطقه زیبا و معتدل لواسان، ویلا‌ها و آپارتمان‌های مختلفی ساخته شده که شما می‌توانید با خرید آن‌ها به آرزوی دیرینه خود برسید.

شهرستان شمیرانات که در فاصله ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد، به سه بخش مختلف تقسیم شده است. شهر لواسان، دهستان لواسان کوچک و دهستان لواسان بزرگ، بخش‌های مهم این شهرستان هستند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین مناطق شهرستان شمیرانات و شهر لواسان می‌پردازیم.

۱. منطقه لوکس و لاکچری عسلک در لواسان

عسلک یکی از معروف‌ترین محله‌های لواسان است که محل اقامت لاکچری نشینان شهر تهران به شمار می‌آید. از آنجایی که عسلک در مرتفع‌ترین دمانه‌های کوه ورجین قرار گرفته، چشم انداز خارق العاده‌ای دارد. تا جایی که مردم ایران، این منطقه را با عنوان سوئیس تهران نامگذاری کرده اند.

با سکونت در منطقه عسلک می‌توانید یک دیده ۳۶۰ درجه به شهر لواسان و سد لتیان داشته باشید. آب و هوای بی نظیر این منطقه نیز از دیگر دلایل محبوبیت آن به شمار می‌آید. مجموع این مشخصات عسلک را به یکی از بهترین مناطق لواسان برای خرید ویلا و آپارتمان تبدیل کرده است. شما می‌توانید در عسلک لواسان انواع خانه‌های ویلایی را با طراحی‌های خاص و چشم نواز خریداری کنید.

۲. شهر سوپرلاکچری باستی هیلز لواسان

به طور حتم نام شهرک باستی هیلز به گوشتان خورده است. این منطقه لاکچری پذیرای صاحبین سرمایه و لاکچری نشینان ایران است. در باستی هیلز ۳۶ ویلای لاکچری وجود دارد که ارزش هر یک از آنان حدود ۵۰ میلیارد تومن برآورد شده است.

آنچه که باستی هیلز را از سایر مناطق لواسان متمایز ساخته، ویو ۳۶۰ درجه آن به شهر لواسان و سد لتیان است. شا تنها در حالتی می‌توانید به این شهرک سوپر لاکچری سر بزنید که ساکن یکی از ۳۶ ویلای مجلل و لوکس آن باشید.

بهترین منطقه لواسان برای خرید ویلا و آپارتمان

۳. توک مزرعه بکر و لوکس در لواسان

توک مزرعه که در گویش مردم لواسان توکه نیز نامیده می‌شود، یکی دیگر از مناطق لوکس لواسان است. این منطقه خاص و لاکچری در مجاورت عسلک و در دامنه کوه‌های ورجین قرار دارد؛ بنابراین از مشخصات عسلک نیز برخوردار است. ویلا‌ها و آپارتمان‌های این منطقه از ارزش مالی بالایی برخوردار هستند.

۴. گلندوک لواسان

گلندوک مرکز شهر لواسان است که از امکانات شهری مختلف برخوردار است. این منطقه میزبان بخشداری، شهرداری، اداره آب، برق و گاز و همچینن بیشتر مدارس شهر لواسان بوده است. میدان اصلی شهر لواسان نیز میدوان گلندوک نامیده شده که در مرکز این منطقه قرار گرفته است. با خرید ویلا در گلندوک می‌توانید اقامتی خوش را در مرکز شهر لواسان تجربه کنید.

۵. محله ویلا نشین شورکاب در لواسان

شورکاب از دیگر محله‌های قدیمی شهر لواسان است که در طول چند سال اخیر ویلا‌های متعددی را در خود جای داده است. این روستا به دلیل داشتن آب شور، شورکاب نامیده شده است. شما می‌توانید برای خرید ویلا و آپارتمان در لواسان محله زیبا و خوش آب و هوای شورکاب را انتخاب کنید.

۶. دهستان لواسان بزرگ

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، منطقه شمیرانات متشکل از یک شهر و دو دهستان است. دهستان لواسان بزرگ که در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده، یکی دیگر از مناطق خوب و اصیل لواسان به شمار می‌آید. در لواسان بزرگ ویلا‌های زیبایی برای اسکان و موقت ساخته شده اند.

با وجود جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بسیار، دهستان بزرگ آرامش خاصی دارد. آنچه که موجب خلوتی و آرامش لواسان بزرگ شده، همسایگی آن با منطقه محافظت شده سد لتیان است. به همین خاطر است که رفت و آمد مردم عادی در لواسان بزرگ در مقایسه با سایر مناطق بسیار کمتر است. این موضوع موجب ایجاد یک فضای آرام و دنج در دهستان لواسان بزرگ شده است.  

۷. دهستان لواسان کوچک 

لواسان کوچک از دیگر بخش‌های شهر شمیرانات است که قدمت بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد. تا جایی که اغلب مردم این دهستان را از مناطق تاریخی این منطقه به شمار می‌آورند. دهستان کوچک نیز دارای روستا‌های متعددی است که هر یک از آنان از یک طبیعت بکر و زیبا برخوردار هستند. در روستا‌های دهستان کوچک ویلا‌های مختلفی ساخته شده که چشم انداز زیبایی به مناطق بکر و طبیعی دارند.

بهترین منطقه لواسان برای خرید ویلا و آپارتمان

۸. روستای پاییز برگ جهان در لواسان

برگ جهان از دیگر مناطق خوب برای خرید ویلا در لواسان به شمار می‌آید. این روستا که از جمله قدیمی‌ترین مناطق لواسان است، چشم اندازی فوق العاده‌ای به مناطق طبیعی دارد. قرارگیری این روستا در منطقه کوهستانی لواسان، موجب شده تا چشم انداز آن در فصل پاییز بسیار خاص و چشمگیر باشد.

در صورتی که قصد خرید یک ویلا برای تمام فصول سال دارید، برگ جهان بهترین منطقه برای خرید ویلا و آپارتمان شما به شمار می‌آید. این روستای خوش آب و هوا نه تنها در فصل تابستان، بلکه در پاییز و زمستان نیز جاذبه‌های طبیعی زیبایی ایجاد می‌کند.

۹. شهرک آپارتمانی آزادگان لواسان

آزادگان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های لواسان است که به جهت مجاورت با مناطق گلندوک و باستی، از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است. شما می‌توانید برای خرید آپارتمان در لواسان به این منطقه زیبا و دنج سر بزنید. چرا که خانه‌های این شهرک قدیمی عمدتاً آپارتمانی هستند.

نظر شما