شناسهٔ خبر: 56435336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رییس پلیس فتا البرز

سواستفاده از دستگاه‌های کارتخوان ترفند جدید کلاهبرداران

رییس پلیس فتا البرز گفت: یکی از شایع ترین کلاهبرداری ها توسط مجرمان سایبری کپی اطلاعات عابر بانک ها « اسکیمر» است که کاربران باید هنگام خرید عملیات رمز کارت بانکی را خودشان انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: کاربران موقع وارد کردن رمز عبور باید به اطراف و اطرافیان خود توجه داشته باشند، دست خود را حائل قرار داده و پس از اتمام عملیات رسید آن را به دقت بررسی کرده و نزد خود نگه دارند.

وی اضافه کرد: کاربران همچنین به نماد اعتماد الکترونیکی توجه کرده و  از فـروشـگاه های معتبر خـرید کنند تا از هرگونه سوء استفاده های احتمالی پیشگیری شود.

جلیلیان افزود: برای این نوع سرقت‌های الکترونیکی، کاربران مهمترین نقش را ایفا می‌کنند که با رعایت نکات امنیتی ساده می توان ضمن حفظ اطلاعات کارت بانکی خود، مانع از برداشت غیر مجاز مجرمان سایبری شوند.
وی از مردم  خواست برای خرید، از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانک به فروشندگان سیار و کیوسک های میان راهی بپرهیزند ضمن آنکه برای خرید از این محل ها از پول نقد استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که فراوانی جرائم برداشت غیرمجاز رو به افزایش است، هوشیاری شهروندان در این زمینه ضروری است و الزام در وارد کردن رمز بانکی توسط مشتری می‌تواند امنیت اطلاعات کارت‌های بانکی هموطنان در استفاده از دستگاه‌های کارت خوان را بالا ببرد.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

http://jamejamonline.ir

نظر شما