شناسهٔ خبر: 56434791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر:

خرید تضمینی صنایع دستی استان بوشهر در دستور کار است

بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: ظرفیت‌های خرید تضمینی برای صنایع دستی استان بوشهر استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی‌منش عصر شنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای آثار تاریخی ژرانبهایی است که برای حفظ و مرمت این آثار برنامه ویژه‌ای را داریم.

وی اضافه کرد: حفظ و مرمت آثار تاریخی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم به طور ویژه دنبال شده ولی در کنار آن، احیای فرهنگ‌های اصیل، سنتی و آئینی در استان مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی یکی از این برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: سعی می‌شود زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف این استان فراهم کنیم و در این خصوص رفع موانع یکی از اولویت‌ها است و از نقش حمایتی و مشاوره‌ای بزرگان استان استفاده می‌شود.

سجادی‌منش اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی استفاده از ظرفیت‌های خرید تضمینی را در دستور کار داریم که خرداد سال جاری با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی‌ها این مهم انجام شد و پس از برگزاری این رویداد، شاهد رونق دوباره کارگاه‌های صنایع‌دستی در استان بودیم.

نظر شما