شناسهٔ خبر: 56434664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

نخستین تور آزاد ساحلی زنان؛ اراده قوی هرمزگانی‌ها برای قهرمانی/ آماده بعد از سه سال تمرین

صاحب‌خبر -

بازیکنان تیم «هرمزگان یک» ضمن بیان سختی‌هایی که در تمرینات سه ساله متحمل شده‌اند از اراده قوی خودشان برای کسب مقام قهرمانی در نخستین تور آزاد ملی ساحلی زنان کشور در تهران گفتند.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی نخستین دوره تور ملی والیبال ساحلی زنان صبح امروز (شنبه 9 مهر) آغاز شد و تیم «هرمزگان یک» با شکست اصفهان نخستین دیدار خود را به پایان رساند.

آتوسا هداوند یکی از بازیکنان «هرمزگان یک» گفت: حدود سه سال است که برای حضور در یک مسابقه رسمی تمرین می‌کنیم و تنها در لیگ استان هرمزگان حضور داشتیم که قهرمان شدیم. دیگر تیم هرمزگان در این مسابقات هم نایب قهرمان لیگ استان شده است.

وی که 22 سال سن دارد، درباره هدفشان از حضور در این مسابقات اظهار کرد: هدفمان قهرمانی است و در اولین مسابقه دو بر صفر پیروز شدیم.

فاطمه پلاشی دیگر بازیکن «هرمزگان یک» که 25 سال سن دارد، هم گفت: اولین مسابقه را به خوبی پشت سر گذاشتیم. سطح بازی‌ها بالا است اما توقع داشتیم تمامی تیم‌ها سطح بالایی داشته باشند در حالی که برخی تیم‌ها بسیار قدرتمند هستند و بعضی هم ضعیف هستند. این تیم‌ها شرایط مناسبی برای تمرین نداشته‌اند و تنها برای حضور در اولین دوره مسابقات، در این تور حاضر شده‌اند.

وی با اشاره به تمرینات دشواری که پشت سر گذاشته‌اند، عنوان کرد: از زمانی (1399) که مربیگری و ورزش والیبال ساحلی زنان رسمی شد، تمرینات خود را شروع کردیم. هم صبح هم بعدازظهر تمرین داشتیم و گرمای هوا را تحمل کردیم تا بازی بهتر و با کیفیتی ارائه دهیم. کم کم داشتیم از برگزاری مسابقه‌ای رسمی و کشوری ناامید می‌شدیم و در اوج ناامیدی برگزاری این مسابقه کمک کرد تا به تلاشمان ادامه دهیم.

پلاشی درباره شرایط تمریناتشان در هرمزگان گفت: اطراف زمین درختی وجود ندارد و آفتاب، ماسه‌ها را داغ می‌کند. هوا شرجی است و با وجود رطوبت بالا، تنفس سخت است. هر روز حداقل یک ساعت و نیم تمرین داریم و تمام این سختی‌ها را تحمل می‌کنیم چون این ورزش هیجان بالایی دارد و جذاب‌تر از والیبال سالنی است. در تیم دو نفره امکان بازی بیشتری وجود دارد در حالی که در والیبال سالنی با وجود 6 بازیکن امکان بازی کمتر است.

راه‌اندازی مسابقات والیبال ساحلی زنان یکی از برنامه‌های فدراسیون والیبال است که از سال 99 کارهای مقدماتی آن شروع شده است.

افزایش سطح علمی و فنی داوران والیبال ساحلی، آماده‌سازی کمپ‌های مناسب برای برگزاری مسابقات، تمرینات تیم‌های والیبال ساحلی زنان در بسترهای مناسب فرهنگی و مجوز فعالیت به هیات‌ها برای شناسایی استعدادها با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی، از جمله اقدامات فدراسیون والیبال در این زمینه از سال 99 تا کنون بوده است تا نخستین دوره رسمی این مسابقات مهرماه سال 1401 برگزار شود.

برچسب ها: والیبال, والیبال ساحلی, تهران, هشت گروه مقدماتی, 24 تیم, نخستین تور ملی زنان, زمین های ساحلی فدراسیون, هرمزگان یک, آتوسا هداوند, فاطمه پلاشی

نظر شما