شناسهٔ خبر: 56434340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد

الحاق ۷۳ هکتار زمین به جنوب شهر بم

زهرا دهقان زاده

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از الحاق ۷۳ هکتار ارضی جنوب شهر بم خبر داد و افزود: تنها محدوده الحاق اراضی بم، سمت جنوب بلوار خلیج فارس بود که با پیگیری‌های زیاد در فاز اول حدود ۷۳ هکتار اراضی به این شهر الحاق شد.

صاحب‌خبر -

مجتبی زابلی زاده ۹ مهرماه در جلسه بررسی وضعیت نهضت ملی مسکن در شهرستان بم اظهار کرد: با توجه به اینکه بم ثبت ملی و منظر فرهنگی است با کمبود زمین مواجه هستیم که بر همین اساس در طراحی مطالعاتی ۷۳ هکتار از اراضی جنوب شهر به بم الحاق شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکل مابقی اراضی سمت جنوب بلوار خلیج فارس در حال رفع شدن است، به زودی به محدوده الحاق خواهند شد.

زابلی زاده بیان‌کرد: در شهر بم مشکلات زیادی در بحث تامین زمین وجود دارد زیرا اراضی دولتی این شهر در سال‌های قبل واگذار شده و مابقی اراضی نیز کشاورزی و با کاربری باغی تعریف شده اند.

وی اظهار کرد: به دلیل باغ شهر بودن بم و همچنین ثبت جهانی ارگ بم، تغییر کاربری زمین‌ها ممنوع بوده بنابراین تصمیم گرفته شد تا به سمت الحاق زمین برویم.

معاون راه و شهرسازی استان کرمان افزود: تاکنون در بم ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نامی داشتیم که ۳۵۰۰ نفر تأیید نهایی شده و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این محدوده صاحب مسکن خواهند شد.

وی تصریح کرد: ساختمان‌ها باید براساس تسهیلات بانکی و سهم آورده مردم احداث شوند و مردم براساس توان مالی می توانند هر الگویی را انتخاب کنند.

به گفته زابلی زاده به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های ساخت، مردم در واحدهای با مقیاس بزرگ دچار مشکل می شوند اما اگر مردم توان مالی دارند و سهم مشارکت خود را افزایش دهند می توانند قابلیت انتخاب داشته باشند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه اشتباهی که در واگذاری منازل نهضت ملی در خیابان المهدی بم داشتیم، تصمیم گرفته‌شد این منطقه را خود اداره کل راه و شهرسازی کرمان انجام دهد.

به گفته وی در این منطقه برخی قطعات واگذاری شده اما برخی مردم هنوز پروانه نگرفته یا حتی فوندانسیون هم ریخته نشده است
زابلی زاده می گوید تا زمانی که زمین برای ساخت مسکن تامین نشود ثبت نام جدید در شهرستان بم انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

نظر شما