شناسهٔ خبر: 56434178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

بازارهای مناسب برای صنایع دستی استان بوشهر فراهم شود

بوشهر- امام جمعه بوشهر گفت: باید تلاش شود که بازارهای مناسب برای صنایع دستی استان بوشهر فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه در نشست مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه تولید صنایع دستی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است.

وی بازاریابی و بازار سازی حقیقی و مجازی را از نیازهای مهم برای فعالیت در حوزه صنایع دستی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد چنین بازارهایی باعث رونق تولید صنایع دستی در استان بوشهر می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری در استان بیان کرد: زیباترین، پاک‌ترین و کم‌خطرترین کرانه، ساحل و دریا در جوار خلیج فارس بوشهر دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار نخلستان، جاذبه‌های طبیعی، طرح‌های کلان در حوزه گردشگری تعریف و اجرا شود ادامه داد: با توجه به خواص درمانی آب خلیج‌فارس باید بر روی گردشگری سلامت کار ویژه انجام شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: تمدن ایران را همیشه کسانی نوشته و ایجاد کرده‌اند که عالم بوده و استان بوشهر به سبب شرایط جغرافیایی خاص و مهاجرت به این منطقه دارای تمدن اعتلای تمدن بوده است.

امام جمعه بوشهر، شعار معماری بوشهر را سلام دانست و بیان کرد: وجود شعار سلام در دیوار، عمارت‌ها و پنجره نشان دهنده ارتباط مردمی قوی بوده و آثار کهن این استان دلالت بر عظمت فرهنگی این نقطه دارد.

وی حفظ میراث فرهنگی را بسیار با اهمیت دانست و تأکید کرد: باید در کنار آثار تاریخی گذشتگان و عمارت‌ها، فرهنگ، زبان و روش‌های تعاملات زندگی هم زنده و احیا شود و این فرهنگ‌ها نباید عقیم بماند و باید ادامه‌دار باشد.

نظر شما