شناسهٔ خبر: 56433944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیئت نجات غریق آستارا:

شمار حوادث غرق شدگی در سواحل آستارا به صفر رسید

مهدی حسین نژادی

رئیس هیئت نجات غریق آستارا گفت: با اجرای طرح های متعدد نظارتی و استقرار ناجیان غریق در خطوط ساحلی آستارا در طول مدت سپری شده از دوران شنای تابستانی، در این شهرستان مرزی خوشبختانه هیچ مورد غرق شدگی در دریا روی نداده است.

صاحب‌خبر -

حسین انزابی در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا با بیان اینکه در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان سه منطقه ویژه برای شنای گردشگران تابستانی و همچنین مردم بومی منطقه در شهرهای آستارا و لوندویل به نام های طرح سالمسازی سفیر امید، طرح سالمسازی صدف و همچنین طرح ساحلی شهر لوندویل تعیین شده بود، اظهار کرد: هشت نفر ناجی غریق زن و ۳۵ نفر ناجی غریق مرد به همراه پرسنل مرتبط در طول ایام تابستان در طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان آستارا در حال ارائه خدمت به مردم و مسافرین بودند.

وی با اشاره به شناسایی ۲۰ منطقه و ۴۰ نقطه خطر آفرین در سواحل شهرستان آستارا، گفت: در طول فصل شنا تنها یک نفر غریق داشتیم که آن هم در نقطه خطر آفرین و ممنوعه و علی رغم تذکر و هشدارهای مکرر ناجیان غریق مستقر در منطقه غرق شد و در طرح های سالم سازی هیچ مورد غرق شدگی نداشتیم.

رئیس هیئت نجات غریق شهرستان آستارا، با اشاره به وجود دو دستگاه جت اسکی، یک دستگاه موتور سیکلت، دو قایق موتوری و همچنین دو خودروی شخصی در جریان نظارت و سرکشی های روزانه در طرح‌های سالم‌سازی دریا در منطقه آستارا افزود: فرماندار آستارا، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان و همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا با سرکشی های مداوم، همکاری بسیار خوب و مستمری با مجموعه ناجیان غریق شهرستان داشتند.

انزابی ادامه داد: امسال با همکاری امدادگران جمعیت هلال احمر آستارا، شهرداری های آستارا و لوندویل، اورژانس، نیروهای بسیجی، همیاران پلیس و ماموران نیروی انتظامی مستقر در طرح‌های سالم‌سازی شهرستان وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

وی از پرداخت حقوق خرداد و تیر ناجیان غریق شهرستان آستارا خبر داد و گفت: حقوق مرداد و شهریور ماه نیز در حال پرداخت به ناجیان غریق است.

شمار حوادث غرق شدگی در سواحل آستارا به صفر رسید

شمار حوادث غرق شدگی در سواحل آستارا به صفر رسید

انتهای پیام

نظر شما