شناسهٔ خبر: 56433213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی بوشهر:

در رسانه / پیری جمعیت چالش آینده نه چندان دور استان بوشهر است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: هرچند این استان از جمله استان‌های جوان کشور به شمار می‌رود اما با توجه به نرخ ۱.۲ درصدی رشد جمعیت درآن؛ در آینده نه چندان دور با چالش پیری جمعیت روبرو می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از ایرنا ،حسین اسدی راد روز شنبه به مناسبت نهم مهر ماه "روز جهانی سالمندان" در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آمارهای موجود در زمان حاضر ۷.۶ درصد جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر را سالمندان تشکیل می دهند و این استان از نظر سالمندی جزو استان‌های میانی کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: حرکت به سمت سالمندی و پیری جمعیت نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات ویژه به این جمعیت را دوچندن می‌کند به همین دلیل است که باید در زمینه ارائه خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و سایر بخش‌های مرتبط برنامه ریزی لازم انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: همچنین تربیت نیروهای متخصص حوزه سالمندی برای رسیدگی لازم به سالمندان از جمله دیگر الزاماتی است که باید از امروز در این زمینه به فکر چاره باشیم.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به سالمندی پیش رو تلاش می‌شود برنامه ریزی مناسبی برای داشتن سالمندی موفق صورت گیرد چون در صورت داشتن سبک زندگی مناسب و ارتقای کیفیت مدل زندگی، تحرک و تغذیه سالم، ورزش مناسب و کنترل استرس سالمندی سالمی خواهیم داشت.

اسدی راد افزود: نگهداری سالمندان و ارایه خدمات ویژه توانبخشی به آنان در کنار خانواده و جلوگیری از توسعه مراکز شبانه روزی از سیاست های بهزیستی استان بوشهر است و در همین ارتباط ۱۲ هزار نفر از جمعیت سالمندان این استان در کنار خانواده نگهداری می شوند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح که با هدف تکریم سالمند و تحکیم بنیان خانواده اجرا می‌شود خدمات حمایتی و درمانی ویژه سالمندان به درون خانواده ها گسیل داده شده و با این کار از حضور سالمندان در مراکز شبانه روزی جلوگیری می‌شود.

اسدی راد یادآور شد: همچنین ۱۰۰ نفر از سالمندان به دلیل شرایط خاصی که دارند نیز در سه مرکز شبانه روزی بوشهر، برازجان و کنگان نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: مقوله سالمندی یکی از مولفه های اصلی رفاه اجتماعی است و دستگاه‌های مختلفی به نوعی اجرا کننده برنامه های متفاوت در این حوزه هستند.

اسدی راد اضافه کرد: ادامه این روند رشد جمعیت، استان یوشهر را به سمت پیری سوق می‌دهد که در این شرایط خدمات رسانی به آنها سخت می شود به همین دلیل باید روی مساله جوانی و پویایی جمعیت استان برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما